poniedziałek, 22 lutego 2010

Dziennik transakcji 3w02.2010, WIG20USD, SWIG80

Z powodu piątkowego wyjazdu dziennik dopiero dzisiaj. W tygodniu już opisałem swoje chaotyczne ruchy na kontraktach, więc będzie krótko.

Zagrałem pierwszy raz na fw20, skasowałem symboliczny zysk i skończyłem tydzień z bilansem -82zł . Żadnych akcji ani towarów nie kupiłem.

Nadal pozostaję misiem, choć jeśli rynek będzie rósł, będę krótkoterminowo kupował akcje. WIG20USD przypomina zachowaniem pierwszą falę bessy:

Zwróćcie uwagę na bliźniacze zachowanie średnich 15-sto i 45-cio tygodniowych. Również uformowanie dwóch szczytów na górnym ograniczeniu kanału bessy.

Ten wykres daje póki co wiarygodne sygnały, tylko swoim kiepskim umiejętnościom traderskim zawdzięczam słabe wyniki. Ale już sam fakt, że z wysokim prawdopodobieństwem mogę wyznaczyć lokalny szczyt i ustawić odpowiednią pozycję, pozwala częściej zarabiać niż tracić.

Oznaczenie fal na WIG20USD jest inne, niż zaproponowałem na WIG20. Siła dolara sprawiła, że wykres nie bił już szczytu w styczniu, tylko robił korektę spadków (fala 2). Czy historia się zrymuje i będziemy świadkami rajdu na dolne ograniczenie kanału bessy? Mocniejszy spadek akcji i silny wzrost USDPLN mogłyby sprowadzić indeks do dołka z krachu październik 2008.

Wykres dolara również wygląda znajomo (zaznaczyłem momenty strzałkami):

Od wyjścia w grudniu ponad średnią 15-sto tygodniową dolar na razie nie ma ochoty wrócić pod nią na trwałe.

Ważniejszą od prognozowania w którą stronę pójdzie rynek, jest umiejętność dostosowania się do innego scenariusza. Staram się wychwycić oznaki powrotu do wzrostów, ale na razie najlepiej stan rynku określa SWIG80:

pozostający w długim boczniaku od sierpnia. Przy okazji widać, że średnie SMA15 i SMA45 dadzą niedługo sygnał kupna. Ciekawe który wariant z oznaczonych strzałkami zwycięży?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca