Zapraszam do zapoznania się z niektórymi pracami, w których odegrałem główną rolę lub wykonałem je samodzielnie.
2023
Joseph de la Vega: Chaos nad chaosami
Darmowy audiobook
Playlista na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=BxJLJX-UyRA&list=PL-z77MZEPwNLLB7N2GcE7sB6LBK1nb1Es
Spotify:
https://open.spotify.com/episode/0ppGdteQ8FeEGNw2S8fXrP?si=eUKMWPe1RKizjMaUJ5N2sQ
Wydana w Amsterdamie w 1688 książka, która dowodzi, że spekulacja jest stara jak świat i wszystkie sztuczki byków czy niedźwiedzi stosowano już setki lat temu.
Moja rola: przeczytanie
2023
Art Simpson: Gracz Duch
Darmowy Audiobook:
https://podtworca.blogspot.com/2023/09/audiobook-gracz-duch.html
Okrojone tłumaczenie ebooka Phantom of the Pits, który znacząco wpłynął na mój rozwój jako gracza. Pozycja ta wraz z książką Livermore'a How to Trade In Stocks znacząco wpłynęły na formułę Tożsamości Gracza.
Moja rola: tłumaczenie, adaptacja i przeczytanie.
2023
Jesse Livermore: Jak handlować akcjami
http://podtworca.blogspot.com/2023/07/jesse-livermore-jak-handlowac-akcjami.html
Moja rola: tłumaczenie i przeczytanie.
2023
Tożsamość Gracza - Jak przetrwać na rynku
Moja druga książka (+ audiobook). Praktyczne wskazówki jak zbudować tożsamość gracza/inwestora, operującego w niepewnym środowisku giełdowym. Podobnie jak we wcześniejszych pracach, nacisk położony jest na kształtowanie prawidłowych nawyków i cierpliwość w osiąganiu kolejnych etapów.
https://podtworca.blogspot.com/2023/04/tozsamosc-gracza.html
2023
Jesse Livermore - Boy Plunger - człowiek, który przechytrzył Wielki Krach
Darmowy audiobook:
https://podtworca.blogspot.com/2023/02/jesse-livermore-boy-plunger.html
Moja rola: przeczytanie audiobooka
2022
Edwin Lefevre: Historie z Wall Street
Darmowy audiobook:
https://podtworca.blogspot.com/2023/03/edwin-lefevre-historie-z-wall-street.html
Moja rola: przeczytanie audiobooka
2022
Gamebook Edgar A. Poe: The Oval Portrait
Darmowy gamebook, czyli nasz pomysł na połączenie gier i audiobooków.
https://store.steampowered.com/app/1992120/Gamebook_Edgar_A_Poe_The_Oval_Portrait/
Moja rola: scenariusz, dialogi, poprowadzenie zespołu i reżyseria, oprogramowanie, dubbing głównego bohatera.
2021
Rosemary's Fate: Life Worth Living
Jako zapalony fan audiobooków i podcastów dołączyłem do kuzyna Pawła, który opracował koncepcje dynamicznych gier dźwiękowych (dynamic audio games).
https://store.steampowered.com/app/1561920/Rosemarys_Fate_Life_Worth_Living/
Moja rola: współautorstwo scenariusza, dialogi, poprowadzenie zespołu i reżyseria, częściowe oprogramowanie.
2015
Droga jest celem
Moja pierwsza książka. Główny temat to porządkowanie świata wokół siebie, kreowanie nawyków, które budują naszą tożsamość i pozwalają osiągać cele w długim terminie.
Książka do pobrania za darmo:
https://podtworca.blogspot.com/2017/11/droga-jest-celem-ebook.html
2011
Kajko i Kokosz: Twierdza Czarnoksiężnika
Moja rola: scenariusz, dialogi, reżyseria, kierowanie zespołem, pełne oprogramowanie.
2008
Turniej Robotów
Turniej Robotów: naucz się informatyki poprzez przygodę! Studiuj na wirtualnym uniwersytecie, zacznij programować, rozwiązuj realne zadania informatyczne, pracuj z odpowiednikami rzeczywistych programów i systemów, pomóż bohaterom przeprowadzić śledztwo w Akademii...
https://store.steampowered.com/app/1259830/Turniej_Robotw/
Moja rola: scenariusz, dialogi, reżyseria, dubbing męski, kierowanie zespołem, pełne oprogramowanie.
2007
Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer
Program już prehistoryczny, ale tematyka w większość aktualna, ponieważ dotyka podstaw informatyki: wychodzimy od funkcji logicznych przez dwójkowy system liczbowy po analizowanie prostych procesorów, podglądanie komórek pamięci, pisanie prostych programów i tłumaczenie ich na instrukcje procesora.
https://store.steampowered.com/app/1299150/Informatyka__zrozum_i_zaprogramuj_komputer/
Moja rola: wszystko oprócz muzyki.
Cześć, mam pytanie odnośnie gry Kajko i Kokosz - pamiętam taką grę na Amigę. Jednak gra ta jeśli nie wykonało się czegoś w odpowiedniej kolejności zawieszała się, a raczej my gracze stawaliśmy w ślepym punkcie i nic więcej nie dało się zrobić. Widzę jednak, że maczałeś palce w kolejnej jej wersji jeśli dobrze to sobie czasowo kojarzę - Kajko i Kokosz: Twierdza Czarnoksiężnika PC.
OdpowiedzUsuńSzkoda, że na nią nie trafiłem - moją pierwszą grą na PC przygodową, którą grałem było Little Big Adventure.
Gratuluję tylu ciekawych i różnorodnych projektów - czapki z głów.
Pozdrawiam
Rafał
PS Boy Plunger dodałem do kolejki jestem ciekaw jak się słucha tego typu książek - takie przetarcie przed Tożsamością ...
Pierwsza przygodowka była bardzo trudna. Pomijając to co napisałeś, że bodajże jeśli nie przywiązałeś łódki na wyspie, to nie mogłeś już wrócić, bo odpływała i nie dało się skończyć gry, to zwyczajnie same zagadki były często kompletnie nielogiczne i dochodziło się do nich używając wszystkiego na wszystkim. Polecam kanał vicek83 na YouTube, żeby zobaczyć jak ogrywa stare przygodowki - ma bardzo dużo wiedzy, którą się dzieli w komentarzach.
UsuńMój "Kajkosz" był prostszy. Byłem pod wpływem gry Black Mirror (szczególnie tworząc Turniej Robotów) oraz serii przygodowek o Reksiu, w której przy dwóch tytułach marginalnie pomagałem (gry powstawały w Aidem Media, dzisiejszy Boombit). Skupiłem się na fabule i dialogach, bo wyrosłem na tych komiksach i znałem postacie na wylot. Praca z aktorami z gdyńskiego teatru bardzo dużo mnie nauczyła. To były tylko dwa dni nagrań, ale jak widziałem ich warsztat, kiedy opracowywaliśmy głosy do postaci (każdy odgrywał po kilka), to zobaczyłem jak wiele można osiągnąć. To w dużej mierze dzięki nim mogłem później przeczytać audiobooki).
Pozdro
@dedek takie moje pytania:
Usuńjak to sie stalo, ze w instalce przemycona jest binarka dla linuxa :D ?
Na jakim silniku oparta jest gra ?
Od 2003 pisałem swój własny silnik w cpp na bazie biblioteki sdl. Wszystko powstawało na linuksie, nawet instalki pod Windowsa. Stworzyłem też język programowania, znacznie wygodniejszy od cpp, od 2006 miał już elementy funkcyjne, lambdy. Efekt kompilacji to plik .odd . Możliwe, że binarki linuksowe zostały na potrzebę szybkiego poprawiania gier, a może pomyłkowo:) Tam wszystko było oskryptowane, Linux był pełnoetatowym pracownikiem.
UsuńTo ciekawy temat na artykul(y), plik o ktorym mowie to kapiszon6, znalazl sie w Podstępie Kaprala.
UsuńTak czulem ze plik odd to jakis plik wynikowy, bo mimo ze jego edycja jest mozliwa i mozna sobie wprowadzac zmiany w dzialaniu programu to jednak nie jest zbyt przyjemna ;)
No, to taki asembler czytany przez exeka :) Wyszedł bardzo szybki język, bo wszystkie rozkazy są zamieniane na indeksy w tablicy wskaźników na funkcje, które je realizują. Zmienne i nazwy funkcji są trzymane w drzewiastej strukturze o złożoności obliczeniowej zależnej od ilości znaków w nazwie + zmienne lokalne odkładane są na stosie. Fajne czasy dłubania w engine. W latach 2011-2013 robiłem na nim gry dla Playwaya, ale potem "wygryzł" go Unity :D
UsuńKsiążka dotarła. Bardzo dziękuję, już nie mogę się doczekać lektury. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńSukcesów!
Usuń