piątek, 3 marca 2023

Edwin Lefevre: Historie z Wall Street

Pierwszy audiobook, który nagrałem w 2022.

Historie z Wall Street to 8 opowiadań napisanych przez Edwina Lefevre'a w 1901 roku. Przedstawiają mechanizmy giełdy i ludzkie zachowania, które praktycznie nie zmieniły się odkąd działają rynki kapitałowe.


Link do pierwszego opowiadania (kolejne też tam są).

Youtube

 


Spotify

https://open.spotify.com/episode/0kJlJUsJmcRhKgowGgDrhS


Apple Podcasts

https://podcasts.apple.com/pl/podcast/edwin-lef%C3%A8vre-historie-z-wallstreet-cz-1-pewna-kobieta/id1638720818?i=1000575367736


8 komentarzy:

  1. Realy nice, jestem zaskoczony jak 120 lat temu powszechna była krótka sprzedaż i lewar. A teraz nawet kredytu w CHF ludowi nie można opchnąć, eh. Polecam na kanale Latkowskiego film o Getback. Szkoda że temat tylko liźnięty, bo można było więcej wycisnąć z Kąkolewskiego, Osieckiego i innych bohaterów afery. A chcieli mówić...hd

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, moge zapytać jakie spółki warto rozważyć do zakupu na lata z PL i USA i itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje podejście do spółek z USA się póki co nie sprawdza. Wróciłem na GPW, gdzie wyniki są bardzo zadowalające. Nie piszę na razie o rynku, bo to co napisałem w grudniu i styczniu pozostaje w mocy (rynek nie zanegował).

      W 2024 będę analizował czy PLN się posypie (wtedy GPW będzie sobie dobrze radzić jak dziś giełda turecka), czy jakoś się utrzyma i indeksy GPW wrócą do spadków. Dopiero to pokaże, czy są spółki warte trzymania long term...

      Usuń
  3. Dedek co sądzisz o Vercomie?
    Zaczyna mi się kojarzyć z początkiem rajdu na Kruku i Xtb, ale pewnie R22 musiał by trochę zwiększyć płynność tak jak to było z enterprise i o pylić na gpw trochę swojego pakietu a przy okazji wystraszyć co po niektórych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spółka ma za krótką historię, żebym mógł się psychicznie zaangażować na dłużej.

      Usuń
    2. No, wiesz Dino po 40zl też miało krótką historię a dzisiaj x10 i hist max oczywiście aż taką cierpliwością mało kto umie się wykazać dla tego inwestowanie nie jest łatwe 😀

      Usuń
  4. Witam. Ja też zaczynam dywersyfikowac się geograficznie na razie kupiłem 3 spółki altria, verizon i mmm. Nie jestem tutaj jednak expertem. Pozdrawiam. Seba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Zastanawiam się czy fed nie sprowadzi nas do parteru lub czy nie rzuci na kolana?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca