czwartek, 21 września 2023

Audiobook Gracz Duch

W mailu, który otrzymaliście po zakupie Tożsamości Gracza napisałem, że dwie książki znacząco wpłynęły na moją grę: Jak handlować akcjami Jessego Livermore'a oraz druga tajemnicza pozycja, którą obiecałem Wam ujawnić. Oto ona: Phantom of the Pits Arta Simpsona. Książka wywiad, którą tłumaczyłem w zeszłym roku.

Dzisiaj ukończyłem wreszcie audiobooka na podstawie tej książki. Moje tłumaczenie jest tylko fragmentem angielskiej całości. Skupiłem się przede wszystkim na dwóch zasadach Phantoma, których znaczenie jest ponadczasowe, w przeciwieństwie do licznych dygresji i mniej istotnych wątków w wywiadzie. Handel przeniósł się już do sieci i żaden duch nie przemyka pomiędzy "pitami". Na parkietach zapanowały pustki, mimo że kapitał obiega świat z niespotykaną dotychczas prędkością. Zapraszam do wysłuchania Gracza Ducha:




20 komentarzy:

  1. Pod wpisami jak wygrać poświęcając pracę i pasję zero komentarzy. Pod typami jak szybko dorobić się milionów pełno chętnych. Dedek szanuję Twoją pasje i podzielam poniekąt, ale masz zamozaparcie chłopie. Szkoda nafty na frajerów i prostaków. Szkoda czasu na misję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wniosek mi się nasuwa taki ze trading to nie jest zajęcie dla mnie a nawet współczuję tym osobom przecież to tak obciąża psychikę że mogą zwariować, a wiem co mówię bo zacząłem przygodę z giełdą w 1995 i można powiedzieć że z małymi przerwami trwa do dziś. Nigdy nie miałem żadnego kontraktu future a to że względu na obserwacje jak znajomi tracili ogromne kwoty, Wrocław jest dużym miastem więc miałem okazję w biurach Maklerskich widzieć różne historie wzlotów i upadkow można by o tym nie jedna barwną historie opisać, chciwość gubi ludzi i nadmierna pycha. Czasami trzeba umieć się wycofać odejść od stołu w dobrym momencie ja tak zrobiłem w połowie 2007 nauczony oczywiście małymi porażka mi z poprzednich lat. Trzeba uczyć się na błędach i wyciągać wnioski jeżeli ktoś tego nie zastosuje to polegnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasady Phantoma są dla każdej ramy czasowej. Najwięcej rozmawiają o krótkim terminie, gdzie prawie każdy traci, ale to samo działa na długi termin. Tylko ludzi to nie interesuje, bo chcą zarobić szybko i dużo, więc grają lewarem. Twoje skoncentrowane pozycje na najlepszych spółkach to zasady 1 i 2 w działaniu. W końcu nie ustrzelisz loserow, tylko zwycięzców typu Dino, bo ciągle potwierdzają, że to prawidłowa pozycja :)

      Usuń
  3. Ustrzelisz - ech ta autokorekta, miało być "uśredniasz" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja najbardziej skoncentrowana pozycja był Polnord kupiony po 70 sprzedany Ok 400zl :) tej spółki już nie ma na GPW, zapewniam że sen miałem wtedy niespokojny, dla tego wiem jak to obciąża psychikę a z wiekiem człowiek chce mieć więcej spokoju :) kawałek ziemi też warto mieć w razie czego żeby szałas se postawić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czasami zagram sobie z lewarem na xtb za niewielkie pieniądze (poniżej 0,2 % całego portfela) i pomimo tak małej kwoty zauważyłem że w dniu utrzymywania pozycji jestem bardziej nerwowy. Także coraz rzadziej sięgam po tą rozrywkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Dedek.Na początek dziękuję Ci za wszystko co robisz, nie udzielam się, ale czytam regularnie Twoje wpisy.Dziękuję za wiedzę którą przekazujesz - jako amator staram się rozumieć tak dużo jak się uda.Co więcej w samej tylko bliskiej rodzinie - porozsyłałem linki i przy obecnej inflacji staram się zainteresować nowe osoby aby zaczęły się uczyć przygody z akcjami.
    W związku z tym mam pytanie.Gdzie Twoim zdaniem obecnie jesteśmy jeśli chodzi o polskie akcje?Od początku sierpnia głównie spadamy.Jakie masz przewidywania co dalej?Czy to tylko korekta w trendzie spadkowym, czy raczej już spadki/powolna wycena krachu ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg moich analiz szczyt obecnej hossy cyklicznej powinien wystąpić między lutym a wrześniem 2024. Może też być w ogóle dłuższy cykl ze szczytem dopiero w 2025. Jeśli teraz rynek spadnie w kierunku dna, to tak właśnie bym obstawiał. Ale wciąż zakładam, że słabość wkrótce się skończy. Podobnie było w 2020 - rynek spadał od sierpnia do końca października, czyli prawie 3 miesiące, a w listopadzie wystrzelił i wkrótce bił szczyty. Obecnie spadamy dopiero niecałe 2 miesiące.

      Usuń
  7. Lewar to nie rozrywka a często gwóźdź do trumny :) i nikt mnie nie przekona się swoim wymądrza niem że tak nie jest, wracając do naszej giełdy nie można jej traktować jako miejsca do łatwego pomnazania majątku sam uważam że lepiej było nawet jest inwestować w grunty czy nawet dolara na przestrzeni ostatnich lat niż szarpać się i trącić nerwy czasami lepiej spokojnie zarobić mniej niż łudzić się że czytając książki, studiując wykresy jednym słowem trącić czas na co czasami się nie ma wpływu, lepiej poświęcić go na rozwijanie swojej firmy, zdobywanie nowych kwalifikacji ale każdy niech robi jak chce jego wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Muszę się z tobą zgodzić Oki. Na giełdzie nie ma pieniędzy no chyba że ma się duży kapitał. Jeżeli nawet zarobisz 10, 20 czy 30 nawet 50% rocznie to co to są za pieniądze. Uświadomił mi to mój znajomy, który mówi że jak nie zrobi ze złotówki w roczek stówki to szkoda się bawić (ile to będzie 10000%).Myślałem że to żart taki ale on poważnie tak działa. Twierdzi, że najlepszą kasę robi się na handlu i pośrednictwie. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam a co myslisz obecnie o pepco dalej zbierasz bo wyglada to fatalnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zbieram, zobaczę czy spadnie w okolice 20.

      Usuń
    2. a szewrtoki rynek msylisz ze jestesmy dzisiaj w jakims momencie przelomu i wieksego odbicia czy lecimy dalej jak to widzisz? jakies analogie?

      Usuń
    3. Czekałem na 1880 na wig20 i 29.9 na xtb. Oba targety dziś praktycznie dotknięte, więc zacząłem dobieranie akcji. Pepco też liznąłem po 22, ale na razie głównie xtb pod swing. Więcej póki co nie uśredniam, bo wolę mieć cash kiedy rynek pokaże wzrosty. A tego nie da się przewidzieć - może zatrzyma się jutro, a może za miesiąc. Kto to wie? Cykle wciąż premiują kontynuację hossy, ale nie wiadomo z którego poziomu ruszy kontra.

      Usuń
  10. https://blogi.bossa.pl/2023/09/28/powrot-standardu/

    OdpowiedzUsuń
  11. W środę na światowych rynkach(myślę o DAX i US) padł sygnał PA na B. Wczoraj ceny go potwierdziły. Wydaje się, że czas na zakupy, chociaż na razie tylko Azoty wyglądają ciekawie z tego na co spoglądam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj może paść potwierdzenie negacji tego sygnału i możliwy dalszy ruch S - WIG20.

      Usuń
  12. Przegapiłem że to tłumaczyłeś. Dopiero niedawno w książce Toma Hougaarda znalazłem wzmiankę o Phantom of the Pits. Przeczytałem po angielsku i oniemiałem. Stwierdziłem że wezmę się za przetłumaczenie na polski a tu taki miły psikus. Dzięki wielkie za to co robisz. P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetłumaczyłem tylko kluczowe dwie zasady, zostało jeszcze większość książki.

      Usuń
    2. No to w takim razie biorę się do roboty. Mam nadzieje że starczy mi zapału do tego zadania.

      Usuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca