poniedziałek, 15 lipca 2024

Analiza spółek na życzenie

 Zapraszam do zabawy: proponujecie spółkę, wpisujecie swoje przewidywania, scenariusz zagrania, a ja dodaję do tego moją analizę techniczną. Ten wpis będzie kontynuowany w miarę jak dojdą kolejne analizy.


1. PKP Cargo

Gieldowox ostatnio często o niej wspomina, więc wklejam mój wykres:


Aktualnie podchodzimy pod opór 18 zł. Kolejny: trend spadkowy na 23. Dla mnie niestety no-go, zbyt wiele razy sparzyłem się na państwowych spółkach, żeby grać tu pod długoterminowe kupno.


2. XTB

Tutaj dużo nie wyczaruję. Trend wzrostowy jest tak mocny, że mogę tylko patrzeć na wsparcia. Silny poziom obrony widzę na 45 zł.



3. RNK

Ładne sygnały były. Dla mnie już za późno, ale jeśli ktoś trzyma, to jest szansa na kontynuację ruchu do górnego ograniczenia konsolidacji z dystrybucji 2010-2014 na ok. 11.80 zł.



4. JPYPLN

Potencjał ok. 30% do poziomu "równowagi" na 0.032. Podobno ich dogoniliśmy w PKB na mieszkańca mierzonym parytetem siły nabywczej. To gdzie nasza Toyota, Honda, Suzuki, Mazda, Sony?


5. ENG

Opór w okolicy 14.20 nieprzypadkowy: zniesienie fibo i szczyt z 2017. Trochę posurfowałem na tym papierze od 8 zł, na ten moment bez pozycji.


6. ELT

Wykres nieuwzględniający dywidend pokazuje potencjał spółki do przetestowania szczytu sprzed lat na 56 zł. Zachowanie w zbliżającym się cyklu bessy pokaże czy warto tu zagrać. Gdyby kurs zniósł 50% hossy (ok. 19.50), byłoby tu ładne technicznie miejsce do zajęcia pozycji.




7. ATT

W 2021-2022 jeden z filarów mojego portfela, któremu pozwoliłem najpierw urosnąć ponad 50%, po czym ładny zysk zamieniłem na niewielką stratę. Na 16.16 wsparcie i na razie obstawiam, że zostanie wybite dołem. Tam będę wypatrywał hiobowych wieści i okazji do kupna paniki pod spekulacyjne zagranie. Jeśli zmieni się otoczenie rynkowe (embargo na rosyjskie i białoruskie nawozy), skoncentruję pozycję.



8. ASB

Od roku kurs znajduje się w konsolidacji, którą interpretuję jako dystrybucję (nastąpiło wybicie dołem). Najbliższe wsparcie na 15 zł.



9. RLP

Kurs przypomina wykres EKG. Wsparcie na 4.6 powinno wytrzymać i kurs ma szansę zawrócić na 9 zł gdzieś w 2026.



10. WLT

Trend spadkowy, wsparcia blisko. Zakładam, że wieloletni kanał wzrostowy zostanie wybroniony na ok. 5 zł (podobnie jak konsola na RLP), jeżeli nie będzie jakiegoś czarnego łabędzia ze strony Rosji.



11. PZU

Konsolidacja, podwyższona zmienność. Na razie nie widzę kierunku wybicia.





84 komentarze:

  1. Dzięki dedek, jak masz ochotę to wrzuć jeszcze Xtb dzisiaj w końcu oczekiwana korekta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Część Dedek odpalił po kilkuletniej konsoli rnk , fundamenty super ogromny bank ziemi po starych cenach szykują się kolejne realizacje wskaźniki dalej tanie. Co myślisz o tym walorze?

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Dedek
    A może nie tylko spółki ale też wspomniane przez Ciebie waluty np.jen do pln ? Z góry dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki , fakt trzeba było brać po 1-3 ale wielu starych wyjadaczy właśnie tak zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dedek ten scenariusz co opisałeś w poprzednim wpisie do Jsw bardziej pasuje mi do Azotów :) z tą panią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proponuję Energe do analizy , tam może być ciekawie ze wzgledu na przejecie przez orlen które zablokował sąd i podaną wczoraj do wiadomości chęć orlenu dogadania się z drobnymi udziałowcami .Zakladam że propozycja nie będzie mniejsza niż obecny kurs 13.50 +20% , ludzie z forum bankiera liczą na dużo wyżej i popierają to konkretnymi wyliczeniami ale jak wiadomo tutaj jest polska nie europa zachodnia i mali nie dostaną tyle ile im się należy .Z tego co pamietam akcje energi były sprzedawane w cenie 22 zl przez panstwo lata wstecz ....Tomek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elektrotim wydaje się byc dzis w ciekawym miejscu na wykresie, spółka ma dobre perspektywy i niedługo płaci dywidende (moze bedzie pod to jakis ruch?)

      Usuń
  7. Czerwień zalała rynki a tym czasem PKp cargo na zielono jak to mówią to nie jest miękka gra:)
    https://youtu.be/Qsy7kJyizoc?si=l4ES2Br5dXliK2CP

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie spadło dzisiaj mocno.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie podoba mi się zachowanie rynku. Lower high, lower low na wig20 i mwig40. Mocna redukcja akcji z mojej strony, zabezpieczam zyski hossy 2022-2024. Pożegnałem KGHM, nie czuję zachowania ceny. Mam wciąż deja vu z 2011 rokiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dedek a co sadzisz o grupie azoty w obecnym układzie technicznym i cyfrowym Polsacie ?

      Usuń
    2. Azoty może spekulacyjnie jeśli spadną na 16, żeby zagrać na odbicie pod 18. CPS jeśli przebije dołek, to może na jakąś korektę zagram. Początek bessy to nie czas dla mnie na budowanie długoterminowych pozycji.

      Usuń
  10. Jsw tez wywaliłeś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JSW trzymam i będę dobierał każdy dołek + redukował na odbiciu zgodnie z wcześniejszym planem gry. Czekam na absurdalnie niskie ceny, bo shorty potrzebują eksplozji wolumenu do wyjścia.

      Usuń
    2. Obserwuję ENA i nie widzę tutaj słabości. Kupują każdy dołek. Przeciwieństwem jest PGE. Taki to mamy rozjazd, bo TPE po środku. ENA ma Bogdankę. Może o to chodzi?

      Usuń
  11. Mówisz dedek że to początek bessy, możliwe ale do Kghm i Jsw też byłeś bardzo przekonany ja wiem ze każdy się może mylić ja też bo trochę dobieram xtb i pkp cargo na spadkach, ale liczę się z tym że faktycznie zaczęliśmy besse.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KGHM wygląda wciąż dobrze i jeśli będzie panika, to go odbiorę taniej. Miedź i srebro długoterminowo są w trendach wzrostowych. Jednak jak czytałem, jak wszyscy rzucali się na Xtb po każdym mniejszym spadku, straciłem komfort siedzenia na pozycjach. Nie ma strachu na rynku, jest chciwość.

      Usuń
    2. oj, dużo ludu z xtb zwiało...

      Usuń
  12. Witam. Ja już czekam na bessę i mam nadzieję, że rynek nie zrobi mi niespodzianki. Chociaż patrząc po zachowaniu usd/pln to albo się spóźnia albo nie czuje jeszcze bessy. Ps. Dedek jak kupiłeś jena bo też myślę nabyć trochę. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otworzyłem konto walutowe i skorzystałem z usługi bankowej do kupna waluty.

      Usuń
    2. Ja niestety jena nie mam możliwości kupić na moim koncie, ale widzę że w alior banku mają, muszę się zorientować jakie tam są warunki. Pozdrawiam. Seba

      Usuń
    3. Ja zdążyłem kupić jena przez Cinkciarza wczoraj i zostałem milionerem :-) Dedek do jakiej ceny trzymasz jena .

      Usuń
    4. Raczej nie do ceny, tylko do czasu rozwoju bessy w Polsce. Różnie z tym może być, to zakup długoterminowy.

      Usuń
  13. Gieldowox zaczyna się chyba korekta na technologii zerkniesz na spółkę crowdstrike z rynku amerykańskiego. Ja jeżeli będzie możliwość tańszego zakupu to będę chciał wejść w spółkę. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawęziłem pole tylko do 3 Amazon, Google, Arm nie rozpraszam się no cóż zawsze się trzeba liczyć z dużymi obsunięciami przykładem jest Arm
      https://stooq.pl/q/?s=arm.us&c=1y&t=l&a=ln&b=0

      Usuń
    2. Ja niestety nie potrafię budować takich skoncentrowanych pozycji teraz w usa mam już 15 spółek o różnym profilu i udziale oraz 1/5 portfela w usd kupionym w okolicach 4 zł na czas gdy przyjdzie wieksza obsuwa, brakuje mi technologi i tu obserwuję kilka spółek docelowo myślę o zakupie 5-8 spółek wzrostowych. Pozdrawiam. Seba

      Usuń
    3. Witam. Nadeszła mocniejszą korekta na crowdstrike, szybciej niż się spodziewałem. Jednak wstrzymuję się z zakupami. Trudno mi ocenić skutki takiej awarii i jej koszty. Pozdrawiam. Seba

      Usuń
  14. Dedek a to czasem nie jest ta panika o której pisałeś przed ostatnią falą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jest szybki zjazd do wsparć. Siła obrony pokaże co dalej. Panika to coś więcej, kulminacja spadków trwających nieprzerwanie przez kilka tygodni. Powstaje wtedy, kiedy padają istotne wsparcia.

      Usuń
  15. Dedek czasem opadanie rynku może trwać bardzo długo a panika to około 1/4 czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, nie znamy struktury przyszłej bessy (lub właśnie rozpoczętej).

      Usuń
  16. Dedek a inwestujesz np. w etf na midwig? widzę że falami robi po 100% w każdej hossie:) obecnie właśnie jest powiedzmy że u celu czyli zrobił 100% od momentu ostatniej hossy na Gpw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę podrywałem, ale teraz będę zdecydowanie bardziej kupował paniki, bo w przeciwieństwie do akcji ryzyko bankructwa indeksu jest praktycznie zerowe.

      Usuń
  17. Czyli polowanie na etf podczas paniki, kupowanie tego Etfa beta mwig 40tr to moze być dobra strategia ale nie teraz kiedy jest na lokalnych szczytach prawie 100% od dołka,. Widać że spadki na nasdaqu chyba się rozkręcają więc zredukowalem mocno
    Towar, może pod 1600 zjadą zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Panowie Inwestorzy Pamiętajcie o ochronie kapitału, bo bez kapitału nie da się inwestować. Ja skupiony na inwestowaniu, szukaniu okazji i obserwacji rynku nie dostrzegłem najgroźniejszej bessy w moim życiu wykasowała mi 90% kapitału w kilka dni i zniknęła, a najgorsze jest to że cały czas mam cichą nadzieję, że jednak wróci.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja miałem podobnie, szukałem okazji jak już hossa była bardzo zaawansowana i traciłem większą część zarobionej kasy. Od 2019 jestem mądrzejszy i przy pierwszych symptomach bessy większość akcji sprzedaje. Aktualnie od ok miesiąca mam 100 % w obligacjach i czekam na absurdalne przeceny, teraz już z grubą kasą bo od 2019 udało mi się wyciągnąć 550%. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie już sygnałem ostrzegawczy jest ten etf na midwig 100% od dołka o pierwszej takiej fali była bessa teraz mamy drugą falę i czego tu się można spodziewać?

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja gram już bessę. Czekam na panikę i kapitulację w ramach pomniejszych fal wyprzedaży. Wtedy otworzę pozycje pod swingi. Na długoterminowe zakupy za wcześnie. Nawet jeśli wrócą wzrosty i WIG pobije szczyt, to będzie raczej chwilowy w ramach dystrybucji.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawą spółką może być Dedek Izostal wygrali ostatnio sporo przetargów a kurs od dłuższego czasu stoi w miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Miałem już kilka razy tą spółkę, ale zawsze wybicia były zbijane. Fundamentalnie się rozwija, więc któreś powinno w końcu zaskoczyć.

      Usuń
  23. Witam. Dedek z Kghm wyszedłeś w dobrym momencie. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten moment tak wygląda, ale tutaj ruch 5-10% w jedną sesję może odwrócić sytuację. Jednak bliskość cyklicznej bessy nie pozwala mi już siedzieć na skoncentrowanych pozycjach. Najbliższe miesiące będę już tylko pogrywał w krótkim i średnim terminie.

      Usuń
  24. O spadkach i nadchodzącej bessie mówi się już od wielu miesięcy. Wskaźniki, historia, masa rzeczy na potwierdzenie tego już jest opublikowana. Każdy leszcz już od dawna o tym wie i mógł się ewakuować. Czy to nie jest za proste tym razem?
    Kiedyś jak nie było FB i internet był domeną geeków to rozumie, że większość dowiadywała się po fakcie o zbliżającej się bessie. Ale teraz to wie już fryzjerka, taksówkarz... wszyscy już czekają na bessę i zakup na dołkach - nie wiem czy tak jest ale taka jest narracja w internecie: sprzedajemy, czekamy na dołki.

    Czy znów nas nie zrobią jak zawsze.
    Przykład lansowana przez wiele lat teza "USA już urosło teraz czas na rynki wschodzące, bo już cykl dla USA się kończy". I co kto się przygotował, przeniósł z USA do np. PL to zrobił największą głupotę (statystycznie, bo wiadomo i u nas można znaleźć było perełki jak wszędzie). Czy ta nadchodząca bessa nie będzie podobna, strzepną nas i odjadą a my w strachu będziemy czekać na dalszy jej ciąg, a jak nabierzemy odwagi to już będzie po ptakach.

    Po prostu coś mi tu nie gra. Może będzie już bessa, może póżniej, ale strasznie mnie ta powszechna wiedza o niej nie pasuje.

    Osobiście nie mam za wiele ulokowane i jakby uległem presji, uważaj bessa za rogiem i się zastanawiam, czy właśnie o to nie chodzi w tej rundzie, żeby sprzedali przed dużym ruchem. Np. Węgry tam giełda od wielu lat do góry, więc nic nie jest nie możliwe. Euforii przed szczytem to ja tu nie widzę na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako uzupełnienie wyżej. Zostałem z resztką i też się zastanawiam, czy jej nie sprzedać. To kto będzie robił i poco bessę jak drobni na gotówce siedzą już? Fundusze się same utopią?

      Usuń
    2. Mam podobne odczucie do twojego każdy się bessy spodziewa to trochę dziwne..
      Bo zazwyczaj bessa, zaskakuje większość, tu euforii nie było to fakt ale spółki sporo urosły i są nagrzane, jakiś zimny prysznic jest potrzebny.

      Usuń
    3. Ja z kolei odnoszę wrażenie, że każdy siedzi w akcjach (przynajmniej czytając rozmowy na X czy forum Bankiera). Drugiego dnia wyprzedaży zapytałem w ankiecie: dobierasz akcje, redukujesz akcje, czy nic nie zmieniasz?
      https://x.com/podtworca/status/1813590761197252684

      Połowa graczy dalej trzyma, 1/4 dobiera, 1/4 redukuje, zatem 3/4 gra pod hossę. Jak XTB zaczął spadki, to co 1zł ludzie pisali, że ładują akcje do wora. Tak się zmienia psychika po wielu miesiącach wzrostów. Rok temu papier chodził po 42 zł, potem spadł poniżej 30, było totalne zniechęcenie i hejt, ale jak dotarł do 75, to od 65 zł jest już mega okazja..

      Sam zostawiłem 1/4 kapitału w akcjach, bo niektóre spółki są tak tanie i fundamentalnie zdrowe, że wystarczy iskra, żeby wystrzeliły. Łapię się za głowę patrząc jak szeroki rynek się osuwa mimo tych wycen. Ale przecież nie będę z tego powodu kupował - muszę grać to, co widzę. A fakty są takie, że Polacy znowu władowali kapitał w nieruchomości i tylko niewielki odsetek spółek pociągnął hossę 2022-2024. O wiele mniejszy niż hossę 2020-2021.

      Zgadzam się z tym co piszecie: bessa 2021-2022 była dość krótka i gwałtowna, przetykana silnymi korektami. Wtedy faktycznie można było napchać portfel za pół darmo i szybko zarobić. Rynek raczej nie zrobi nam kolejny raz takiej okazji. Może obecna bessa będzie nużącą męczarnią porzuconego rynku z wystrzałami na losowych spółkach, które rozegra większy lokalny kapitał. W sumie takie przedłużenie obecnej hossy, tylko będzie trochę mniej koni pociągowych.

      Usuń
    4. Ja nie czytam forum Bankier na X tylko parę osób obserwuję nigdy żadne forum czy x nie będzie wiarygodna miarą jak dla mnie tylko money Flow na wykresie wigu, aktualnie nie wiem gdzie teraz, mogę sobie to sprawdzić, kiedyś był fajny na Interii ale popsuli grafikę.

      Usuń
    5. Chodzi Ci o wskaźnik Money Flow Index? Możesz sobie na stooqu odpalić.
      1. wybierasz WIG
      2. po lewej wciskasz "Wykres HTML5"
      3. w menu wykresu klikasz "Oscylatory" - tam masz wyszukiwarkę, wpisz w nią "money" i znajdziesz ten wskaźnik

      Usuń
    6. Dzięki dedek sprawdzę.

      Usuń
  25. Patrzcie szerzej, gpw to akurat tyle ma tu do gadania co nic.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dedek przedłużenie agonii, jeszcze ta żabka w tle i studenac, możliwe że nasdaq poleci w okolice 16000 pkt, jak nasza gpw zareaguje? Osobiście już wolę drogie waluty i mocna przecenę na gpw ale to nie koncert życzeń, co do Xtb ja się wstrzymywalem przed kupnem do teraz trochę zakupiłem ale szczerze z myślą oddania przy ATH bo pojawiły się duże obroty, no i ten etf nie daje mi spokoju jest nagrzany a fundy żeby to spuścic muszą sprzedawać mwigowe społki, Benefit już dostał, Xtb też ale to ciągle za mało, żeby skórek ich Etfa mwig.

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak sobie popatrzyłem na money Flow, rsi i stochastic i moim zdaniem boczniak z możliwością nawet nowego szczytu ale to nie jest moment na dlugoterminowe zakupy, zakładam że dystrybucja jeszcze potrwa bo tak jak kolega napisał fundy muszą nałapać rybek do sieci jeszcze, nie spodziewam się gwałtowne paniki a raczej za jakiś czas powrotu do wzrostów, sam jestem ciekawy czy to się sprawdzi i może faktycznie trzeba polować na kghm?

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawe studium przypadku. Jeden z was sprzedał akcje i uległ presji bańki percepcji i swojej projekcji że większość nie ma akcji. Dedek niedawny siedzący byk zarobił na akcjach i boi się że straci więc wytworzył sobie bańkę percepcji w której większość ma akcję. Jedyne co wiemy to to, że projektujemy na zewnątrz to co wcześniej wpuściliśmy do swojej bańki. Jest to odbicie mylące.Sceptyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, coś w tym jest :) dlatego właśnie czytam x, bankiera i grupy na fb, żeby wyczuć sentyment. Czasem trafią się błyskotliwe analizy, ale głównie chodzi mi o sprawdzenie czy ulica kupuje akcje po długo wyczekiwanej korekcie, czy jest zniechęcona. Niemniej moja bańka percepcji nie pozwala mi partycypować we wzrostach na krypto, big techach.

      Usuń
    2. Witam. Sceptyk dobrze Cię znowu poczytać. Co u Ciebie słychać? Pozdrawiam. Seba

      Usuń
    3. Ironicznie „zależy gdzie ucho przyłożyć” a że nie lubię zdawkowo to: portfel walutowo 95% w USD (dlatego musiałem stracić zainteresowanie polskim graj-dołkiem) z czego większość w papierach skarbowych USA do jednego roku (pisałem), który "za chwilę" będzie przemieszczany. Życiowo: jak zwykle latem staram się korzystać z klimatycznych wspaniałości polskiej przyrody pisząc i czytając o rynkach jak najmniej bo coraz trudniej znajdować mi ucieczki przed „moją drogą”. Oczywiście, jak przystało na nick ( hehe), szykując się (także kapitałowo) na zmienne i cięższe czasy (terytorium Polski i Europy), które mam nadzieję nie nadejdą i będzie to mój błąd poznawczy. Z całą sympatią pozdrawiam Ciebie Seba, Gospodarza i Czytelników.

      Usuń
    4. Witam sceptyk u mnie też trochę bardziej zielono w portfelu, ale daleko mi do Ciebie. Generalnie akcje zostały mi na emerytalnym, a na inwestycyjnym, który buduję od covida, został mi tylko xtb. Resztę wycofałem i powoli myślę co dalej. W życiu jakoś do przodu. Pracuję nadal w tej firmie co wcześniej, ale warunki coraz gorsze.Trochę zająłem się usługami bhp, ale też bez rewelacji. Staram się cieszyć z małych rzeczy i nie narzekać chociaż jak każdemu Polakowi nie przychodzi mi to łatwo. Pozdrawiam. Seba

      Usuń
  29. Tu nie chodzi o żadne bańki itd. Są wskaźniki i oscylatory które często informują co się dzieje na rynku i jaki może być grany scenariusz w przyszłości ja na podstawie tego co zobaczyłem na wskaźnikach zakładam trend boczny z możliwością nawet nowych szczytow ale to będzie męczarnia, na dlugoterminowe zaku
    Py poczekam do paniki ale to szybko się raczej nie wydarzy, jeszcze debiut żabki i studenaca, więc zakładam że będziemy się trzymać w boczniaku.

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy jest szansa na wielką hossę globalną ala
    1982-1987
    1992-1997
    2002-2007
    2012-2017
    W latach 2022-2027 ???

    OdpowiedzUsuń
  31. Dedek a co sądzisz o Orlenie i PGE?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orlena trzymałem pod wielki ORGR i wybicie trendu spadkowego. Wybicie poszło, ale zostało szybko zanegowane. Zamknąłem pozycję, bo wzrosło ryzyko spadku w okolice 50 zł. Niemniej uważam, że kurs się czai do ruchu na 100 zł.
      PGE - nie mam zdania. Dopóki nie będzie rozwiązany problem z górnictwem (tłamszenie dochodowych kopalni, podtrzymywanie stratnych), brakiem planu (energii z OZE nie ma jak magazynować a budowa elektrowni atomowej przerasta polskie możliwości) kurs jest skazany na wieczne dryfowanie. Dobre do gry technicznej i nic więcej.

      Usuń
  32. https://stooq.pl/n/?f=1626506
    Sytuacja wokół pkp cargo przypomina trochę sytuację z Ciechem czyli restrukturyzacja i sprzedaż jakiemuś grubemu misiowi i wezwanie później, może fantazjuje...?

    OdpowiedzUsuń
  33. Dedek jak myślisz będzie jakieś reko dobijające Azoty? Taki momoment mam w pamięci z lotosem :)
    https://youtu.be/Mjswm-EVkgg?si=aWieKbrtUvufC4hG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie. Azoty spadają technicznie.

      Usuń
    2. Dodałem analizę ATT do wpisu i mój scenariusz rozegrania pozycji, jeśli zostaną spełnione określone warunki.

      Usuń
  34. Ale jaja @hedgefundowiec mnie zbanował na X bo napisałem" co się dzieje na Pepco bo Morgan dawał reko na 30zl"napisal że to spam :)) koleś jest cieńki jak polsilver obraził się jak panienka :) ma wysokie mniemanie o sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej a co myslisz o Pepco? mam średnio po 28 i nie wiem co robić, Daro

      Usuń
    2. Nie wiem @hedgefundowiec jest ekspertem:) od Pepco jego się spytaj na X, ale uważaj bo może Cię zbanować :)

      Usuń
  35. Witam. Dedek zerkniesz na Asbis, Relpol i Wielton. Asbis obserwuję od dłuższego czasu z chęcią zakupu na dłużej ale na niższych poziomach. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
  36. Oby na HG.F wytrzymało 400. Pod to można próbować KGHM przy 120. Co o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  37. https://www.bankier.pl/wiadomosc/To-juz-pewne-Po-blisko-80-latach-upada-zaklad-produkujacy-alkohol-W-sierpniu-rusza-zwolnienia-8786534.html
    Dedek mam nadzieję że to nie stanie się z Azotami i Pkp Cargo?

    OdpowiedzUsuń
  38. Co do ATT to na razie informacje są dołujące np. mocznik z Rosji, całkowite wstrzymanie produkcji melaminy, Chińska melamina po 1153€ plus koszt transportu oraz problemy z finansowaniem długu (niedotrzymane konwenantów itp) . Pozytywy to melamina jest już na sankcjach teraz mocznik jest mocno lobbowany. Co do Melaminy to na razie cło anty dumpingowe jest i z czterech firm z Chin można ściągać w niskiej cenie, ale ceny frachtu ruszyły w górę oraz Azoty lobbuja za podniesieniem ceł i zaraz może się okazać, że na nowo opłacalna będzie produkcja krajowa. Azoty poremontowały linie melaminy tak więc wejdą wyższe cła to Azoty ruszą. Dwa tematy do obserwacji sankcje na mocznik oraz cło na chińska melaminę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Tutaj ewidentnie AT pokaże wcześniej czy spółka zostanie odratowana, bo niestety konkurowanie z Chinami i Rosją nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem.

      Usuń
  39. Zakładam że w ramach boczniaka niebawem wzrost indeksów, taki tam scenariusz który oczywiście nie musi się spełnić ale dziś lekko wziąłem kghm a wczoraj Orlen, tylko na spekulacje.

    OdpowiedzUsuń
  40. Dolar już chyba zaliczył dołek? A z tego Cargo brzydkiego kaczątka może wykluje się łabędź byle nie czarny:), może Krawczyk z żabki przeskoczy i zrestrukturyzuje tzn naprawi jak Ciecha i sprzeda jakiemuś Kulczykowi czy Jakubasowi:)?

    OdpowiedzUsuń
  41. Dedek, jak widzisz srebro i złoto ja wyszedłem z pozycji w dobrym czasie a ostatnio mocno poleciało . Myślisz, że warto pomyśleć o zakupie po takich spadkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fizyczne na lata tak, a spekulacyjnie to ciężko coś teraz prognozować. Tutaj trendy i korekty trwają długo.

      Usuń
  42. Dino dzisiaj pikuje co się dzieje?

    OdpowiedzUsuń
  43. Cześć, chciałem Ci podziękować bo w swojej książce użyłeś takiego sformułowania by dokładać do walorów, które są silne - niby znany wszystkim frazes trend jest naszym przyjacielem.

    Piszę o tym, bo kilka dni temu zastanawiałem się jaką spółkę US ma shortować - wcześniej zaszortowałem MicroSoft i Apply(padł SL) - natomiast w kolejnych dniach myślałem o Meta, (znowu Applu) i Intelu - i wtedy przypomniałem sobie myśl, która została przekazana w książce - wybrałem Intela.
    Kiedyś miałem czarnego łabędzie na ropie - wczoraj miałem białego łabędzie dla mojej pozycji S na Intelu. Jak mówi inna giełdowa maksyma nigdy nie może być zbyt tanio, by nie mogło być taniej.

    Na razie nadal jestem poszukiwaczem swojego miejsca na rynku, ale pewne symptomy pojawiające się od kilku tygodni są dobrą bazą do wypracowania odpowiednich nawyków.

    Jeszcze raz dziękuję i serdecznie pozdrawiam
    Rafał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję zagrania!
      No właśnie tak jest z tymi giełdowymi maksymami: są bardzo proste, ale rozumienie ma wiele warstw. Jak kiedyś świetnie opowiedział to De Mello: "wiem, że papierosy szkodzą" zupełnie inaczej brzmi w ustach 18-nastolatka, który popala za szkołą i inaczej z ust chorego na raka płuc 50-latka.

      Usuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca