piątek, 7 sierpnia 2020

Hossa czy bessa

 Podstawą zarabiania na rynku są realistyczne oczekiwania. Rynek bardzo rzadko daje okazję, żeby zarobić szybko i dużo - okazja pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy szybko i dużo wcześniej odebrał.

Po kowidowym krachu WIG jeszcze się nie podniósł:


Konsolidacja pod średnią 52-tygodniową (roczną). 

Naniosłem linie wyznaczające szczyty i dołki poprzednich rynków byka/niedźwiedzia.

Wsparcie: 48300

Next level: 56000


Oraz kreski na RSI - wbrew sztuce, ale kto mi zabroni :) Ja tam widzę pewne zależności. Coraz niższe szczyty od 2017 i obecna próba przełamania - wyjście ponad tę linię będzie dla mnie oznaką trwania hossy.

Moja interpretacja

Akcji fundamentalnych po tych cenach nie oddam. Nie ten czas i nie te poziomy. Ale szybkiej korekty 10% nie wykluczam. Po to mam szeroko zdywersyfikowany portfel i aktywnie go balansuję, żeby takie ruchy absorbować. 


21 komentarzy:

  1. Biorąc pod uwagę że na 2021 masz w planach powrót Bessy to po korekcie powinniśmy wrócić do wzrostów. Ale w sumie wszystko się może zdarzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dałbym jakieś 75%, że mamy do czynienia z korektą i przy okazji wzmocni się dolar. Schłodzone zostaną wskaźniki i sentyment, i wtedy przyjdzie czas value. Did kupiłem trochę wieltona, pierwszy raz w życiu. Zawsze wydawał się za drogi, a teraz cena zaczyna mi się podobać, co nie znaczy że nie zleci np. na 3 zł. Mam do rozdysponowania zyski z pierwszej fali hossy.

      Usuń
  2. Dedek a co sądzisz o Onco Arendi, Szumowskiego brat w akcjonariacie plus Sołowow ciekawy Mix ala covid.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuję spółek z tej branży. Nie umiem wyceniać, a to nie daje mi komfortu utrzymywania pozycji w długim terminie. Postaram się nadrobić braki, bo już jedną hossę na gamingu z tego powodu ominąłem.

      Usuń
  3. hmm, Twój wybór mi się podoba bo Wieltona mam od dluższego czasu bo pechowo kupiłem go chwile przed krachem i wciąż nie odrobił strat po koronie więc czekam na plusy na nim. Trochę mnie też martwi JSW z ostatnią nagonką na węgiel. Nie wygląda na to żeby miał w najbliższym czasie coś urosnąć nawet do 40.

    ps. Z innej beczki co sądzisz o ostatnich akcjach Szumowskiego z maseczkami i osobami które teoretycznie nie mogą ich nosić? I co sądzisz ogólnie o Covidzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Covid - maseczki nosić, od jesieni brać D3.
      JSW ruszy, jak ruszy popyt na stal. Może być to w kolejnym rozdaniu hossy na emerging markets.

      Usuń
  4. Witka all@
    Mam oat,nie wiedziałem o Sołowowie.
    Co do społek z lekarstw,nie miec pure w portfelu,nie dopuszczalne lub scp;-)tutaj szybkosc badania,polecam poczytac

    OdpowiedzUsuń
  5. Dedek które z tych spółek mogą według Ciebie być o wiele zdrozsze:stalprodukt datawalk czy livechat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DAT i LVC to świetne spółki i żałuję, że LVC sprzedałem dawno temu z jakimś śmiesznym zyskiem typu 50% :) Obie spółki są też zdrowe. Ale ja przy tych poziomach ich już nie kupię, bo kiedyś skończą jak Medicalgorithmics, który też był super spółką, dopóki nie spadł 90%.

      STP jest zdrowe i łatwo na nim określić fair value - nie trzeba spekulować, że podbije X rynku, bo oni już pozycję i zyski mają. Dlatego nie mam stresu w trzymaniu tej spółki, prędzej czy później powinni podejść na 500 zł.

      Przy okazji - dzisiaj powiększyłem pozycje na Pragmainkaso i PragmaGo (dawniej factory) - tam może być petarda. Jest umowa z Allegro, spółki miały więcej gotówki niż kapitalizacji jak je kupowałem po raz pierwszy. Liczę, że będą je grzać pod IPO Allegro.

      Usuń
  6. Oki7 sierpnia 2020 23:26
    Dedek a co sądzisz o Onco Arendi, Szumowskiego brat w akcjonariacie plus Sołowow ciekawy Mix ala covid

    Nie znajduje infa.Mogłbys wkleic?.Podziekował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OAT to dla mnie balon, ale z potencjałem na wielki balon :) Jednak nie umiem go ugryźć.
      Mam natomiast pozycję na LUG, który produkuje lampy zabijające wirusy i z impetem wszedł w zysk.

      Usuń
    2. https://oncoarendi.com/relacje-inwestorskie/

      Usuń
  7. Jak myślisz kiedy ruszy Boryszew i przy jakich poziomach będziesz sprzedawał?STP już ponad sto procent od dołka a BRS coś słabo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie spodziewam się już nic pozytywnego po tej spółce. Wyleci razem z resztą akcji, jak będę likwidował pozycję akcyjną. Tylko jeszcze nie wiem kiedy i w jakiej skali (jeśli twarde value typu Azoty czy Pulawy nie ruszą do góry w tej hossie, to będę je dobierał w cyklicznej bessie).

      Usuń
  8. Dedek asbis wygląda ciekawie dobre prognozy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam od 2018, średnia 2.47 i kilka sutych dywidend zainkasowanych.

      Usuń
    2. Witam Dedek , co sądzisz o Bogdance ? warto ? Pozdrawiam

      Usuń
    3. Bogdanki nie mam w portfelu. Aktywa węglowe-energetyczne raczej nie mają już przyszłości. Mam natomiast JSW, bez której nie może działać przemysł stalowy, choć i tutaj nie ma pewności, czy UE nie zaora go w Polsce, żeby zrobić dobrze Ruskim, Chińczykom i Amerykanom.

      Usuń
  9. Pogratulować tylko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dedek masz Drozapol ? kurs od 10 lat w trędzie spadkowym może czas na wybicie ? dodatkowo maja skupić 25% swoich akcji .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwna to spółka, z podobnych gdzie główny właściciel trzyma większość akcji i kombinuje by wyjść z giełdy kosztem reszty mam Berling. W sumie dla sportu mogę tu niewielki pakiecik ulokować, akurat ostatnio po realizacji sporych zysków na grzankach mam za dużo wolnych środków i kupuję za niewielkie kwoty takie egzotyki jak Orzel Bialy czy Panova. Drozapol pasuje do tego tandemu :)

      Usuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca