sobota, 4 czerwca 2011

Na krawędzi vol. N+1

Podczas gdy WIG zbliża się do rekordu hossy, w Ameryce rynek stanął na krawędzi:


Linia wsparcia została nawet lekko naruszona a RSI nie osiągnęło jeszcze poziomu wyprzedania. Podobnie na NASDAQ:


Kompletnie rozkorelowały się towary, EURUSD i rynki. Jak w komentarzu napisał Marek: oznacza to, że trend się zmienia.

A jednak na naszym lokalnym rynku dość trudno grać S-ki. W piątek po przerwie wróciłem na FW20. Zagrałem krótkoterminowo S pod realizację korekty A-B-C:


TP ustawiłem na fibo38.2 (~2870). O 14.30 poszły dane o bezrobociu (nawet nie wiedziałem, że będą) - rynek oszalał, wycinał stopy jednym i drugim. Przestraszony po petardzie w górę przesunąłem TP na 2876 i dosłownie za sekundę zysk się zrealizował a kurs testował już 2870 :)

Wydawało się, że świat się zawali, ale nie powróciłem w S-ki - pisałem już, że na longach w Polsce siedzi jakiś desperat i faktycznie wyciągnął rynek na plusy! Zagrałem pod konkretną formację, która zrealizowała się niemal idealnie i czekam co dalej. Jak napisałem w poprzednim poście, do rozliczenia możemy obserwować prawdziwą wojnę byczków z Bernim.

Choć rynek jest na krawędzi, zaznaczyłem fioletową linią zasięg ewentualnych wzrostów: 2956! Tam mogą pociągnąć futy do rozliczenia. Niezły bigos - na 2 tygodnie przed wygaśnięciem serii ogromne ryzyko mocnych spadków w USA a u nas bycze sygnały. Jeśli Stany się posypią, nie widzę szans na powstrzymanie WIGu, ale wtedy S-ki wolę otwierać na nowej serii.

8 komentarzy:

  1. Dedek widze ,ze byk isie obrazily i nie komentuja. No nie wierza ,ze dobre czasy minely. Heh trudno niech sie kopia z koniem i swoimi elkami . Co do euro to popatrz na 2007 szczyty na gieldach i 2008 szczyt eur/usd.

    OdpowiedzUsuń
  2. na blogu longa pisalem tez o tase juz 2-3 tygodnie temu ,ze nisko zeszli popatrz na ich wykres i porownaj do sp500 ile musimy zejsc srednioterminowo a bessa heh to dopiero przystanek. Spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. zwroc uwage tez na poziomy od 2007 stop % u nas do teraz i poaptrz na szczyty na indach. Jak na dloni.

    OdpowiedzUsuń
  4. No wlasnie, tak dobrze mi ostatnio szlo i nikt mi nie pogratulowal, tylko sie smiali jak wczesniej dostalem po tylku na krotkich :) Do jesieni 2012, a nawet pozniej napisalem niedawno moj scenariusz bazowy. Nie przywiazuje sie do niego, ale kierunek jest jasny - od stycznia tego roku gram niemal 80% S, czasami kupuje akcje i zazwyczaj wypadam z nich z malymi stratami.

    A ostatnie wpisy sa b. krotkoterminowe, FW20 2H, czyli glownie dla daytraderow. Na starej serii nie ma co siedziec midterm S, skoro najprawdopodobniej wygasnie blisko obecnych poziomow. Czasami jak USA spada -1%, to jest szansa, ze u nas gruby pusci -0.2% i te 10pkt sie urwie :)

    W USA teraz nagly spadek sentymentu, przydaloby sie na korekte spadkow, ktora u nas gruby wykorzysta do dystrybucji. Ten schemat cwiczymy juz od poczatku roku, u nich spadki, u nas trzymanie rynku i wzrostu, u nich wzrosty, u nas padaka.

    OdpowiedzUsuń
  5. heh miski razem musza sie trzymac a jak widac nie jest nas w przewadze na blogach. Zatem co jest widac.
    No ja Ci pisalem ,ze trole to tylko potrafia smiac i szydzic , podawac stope swojego zwrotu z pozycji itp dziecinade robia. Nie maja jaj przyznac sie jakie pozycje zajmuja a my piszemy otwarcie a oni zawsze po fakcie :-) Jak ci idzie dobrze to nic nie powiedzia bo to taka trolowa natura :-) Sam widzisz po kometach.
    Sip pisal o 2 scenario ,ze za szczytem lub przed podbitka. Musimy czekac i tak zeby ocenic. Bo Sip naprawde sporo wylozyl w tych kwestiach i dawal alarmy + Ty + Spin + marek zuczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet dolar zaczyna pasować do końcówki lat 70-tych - przed 80-tym zaliczył porządny zjazd, to by pasowało do równoczesnych spadków indeksów i usd.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj dedek
    ja w sierpniu2010 zapakowałam sie w usd i siedzę z nim po dzien dzisiejszy.Na otarcie łez 2700$ odsetek z lokaty na wakacje bedzie.Jaki dołek usdpln przewidujesz?Pozdrawiam ivy

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj nieznany sprawca to się aż posr..ł jak zobaczył otwarcie w US, gdyby go nie sciągneli na fixie to spokojnie na plusie by zamknęli bezwartościową. Jutro to pewnie podbiją 2900 trzeba przyjąc na klatę, ale coś mi się wydaje że po rozliczeniu to będzie sajgon ;) a najlepsze jest to że dwa trzy dni na zielono bo będzie pchał żeby jak najwyżej rozliczyc i wszędzie będzie na ile to lecimy 3000-3100-3300 ;) a tu będzie zderzenie z rzeczywistościa

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca