czwartek, 11 kwietnia 2024

Stan rynku w kwietniu

 Nazbierało się trochę tematów, więc podsumuję krótkim wpisem.


1. Jak napisałem poprzednio, sprzedałem część pozycji, część przesunąłem do kruszców, KGH i kilku powiązanych spółek. Na razie wygląda to dobrze, ale dopiero zachowanie podczas korekty na rynku pokaże, czy te wybicia się potwierdzą, czy są tylko pułapką na byki.

Ważny metal w całej układance to srebro, które w byczym scenariuszu powinno dotrzeć w tym cyklu do okolic 40-45$, formując wielką formację "filiżanki z uchem".


2. Czy będzie korekta?

Szeroki rynek słabnie, główne indeksy poprawiają szczyty. Jako ilustrację zamieszczam wersję oscylatora McClellana dla GPW:


WIG może bić jeszcze rekordy miesiącami w takim środowisku, dlatego raczej oczekuję korekty niż końca hossy.

Większość spółek może iść w bok lub już się osuwać, ale duzi gracze wyciągną indeksy tam, gdzie najmniej się spodziewamy. To najtrudniejsza dla mnie faza na rynku, ponieważ wiele sygnałów kupna to fałszywki, a to co ma rosnąć często najpierw generuje fałszywy sygnał sprzedaży.

Czy tak będzie z JSW?


Nadal utrzymuję pozycję na spółce. W czerwcu minie rok. Zamroziłem kapitał, bo źle to rozegrałem. To co straciło JSW, zarobił KGHM. Kupno w czerwcu 2023 byłoby OK, gdybym przy 50 zł zamknął część pozycji. Tego się już nauczyłem, że pozycje spekulacyjne na spółkach cyklicznych należy częściowo keszować, wziąć zysk. W razie cofki możemy wyjść wygodnie z pozycji z małym zyskiem. To nie jest XTB, żeby trzymać pod rozwój. Tutaj przyszłość jest wiadoma: rozkradanie majątku i oszukiwanie drobnych akcjonariuszy. To kolejna istotna zasada do mojego systemu.

Dlaczego utrzymuję pozycję mimo wyraźnego trendu spadkowego i spodziewanego wyciskania akcji? Bo im bardziej spada, tym wyższa wartość oczekiwana zakładu. Zamierzam rozbudować pozycję, jeśli spadnie poniżej 30. Czekam na panikę, koniec węgla, stali, opowieści o nowych, zielonych technologiach. Tego się już nauczyłem, że GPW jest sterowana medialnymi sygnałami z zagranicy i jak nauczymy się je odczytywać, możemy dobrze zarabiać.


3. WIG_ENERGIA

Jeśli trend ma wytrzymać to tutaj. Otworzyłem symboliczną pozycję spekulacyjną na PGE. Może wrócę na Energę.


Nie czuję tego indeksu i nie buduję tu nic długoterminowego.


4. Główny obraz

Zgodnie ze scenariuszem na ten rok, szukam okazji do zamykania pozycji w dobrych miejscach, rotowania do rażąco zdeprecjonowanych aktywów. Czekam na USDPLN po 3.60 i CHFPLN po 4.20.

A później, niestety wiele na to wskazuje, będziemy zmierzać do Depresji 2025. Kolejne dni, tygodnie, miesiące odmierza odwrócona krzywa rentowności.





71 komentarzy:

  1. Napisz więcej o przewidywaniach dotyczacych Depresji. Uważasz że pierwsze ptaszki ożywienia w Europie i ożywienie w USA są nieprawdziwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są prawdziwe. Przechodzimy do fazy surowcowej hossy. Ale szczyty na giełdzie są robione przed boomem w gospodarce. O depresji napiszę, kiedy wykresy odsłonią więcej - jakaś waluta, obligacje, może całe państwo. Ruch na ropie. Zaostrzenie napięć między blokiem Rosja-Chiny-Iran a Zachodem. Nie wiem co to będzie - może nic się nie wydarzy, może ten znak z obligacji jest tym razem zmyłką. Mam kilka scenariuszy, ale najpierw muszą pojawić się formacje na wykresach.

      Usuń
  2. Wydaje mi się że najlepiej na swoich inwestycjach wyjdziesz na Xtb nie robiąc nic tak jak można było to zrobić z Lpp, Dino czy Krukiem wiesz co mam na myśli reszta to spekulacje które kosztują dużo czasu nerwów i niepotrzebnych problemów ale to moje zdanie, Ty oczywiście masz swoją strategie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to całkiem możliwe :) Mnie jednak te spekulacje nie kosztują dużo nerwów. Wręcz przeciwnie - o wiele ciężej wytrwać na dużej skoncentrowanej pozycji typu XTB, niż zrotować ze spółki po dłuższym rajdzie do innej, która dopiero zacznie wzrosty.

      Usuń
  3. Oki spoczko tylko mnie bardziej kręci procent składany niż spekulacje ale trochę sportu może być pod warunkiem że ma się dobre wyczucie skoro takie masz to korzystaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Procent składany działa w obu strategiach. Ja na razie nie mogę sobie pozwolić na tak dużą zmienność, jaką ma pojedyncza spółka, gdzie korekta potrafi zjeść 30%. Docelowo kiedyś chcę przejść na to, co piszesz. Super spółki na lata, bez kombinowania.

      Usuń
  4. Jeżeli masz spółkę w którą wierzysz ze w dłuższym terminie będzie dużo droższa (u mnie zazwyczaj z mwig pod awans do wig20) taką obecnie po Budimexie zostało xtb to - 30% procent to fajna okazja do dokupienia ale to dla cierpliwych, kto trzymał nudne Kęty czy Budimex czai bazę oprócz tych co wymieniłem wyżej, może Benefit jeszcze aspiruje w każdym razie moja strategia jest prosta ale wymaga cierpliwości czyli zawsze jest coś do przecwiczenia. Dla tego żadne kursy i książki mi nie są do tego tego potrzebne:). A na Twitterze jest jeden gościu co mi pasuje pod moje strategy @rditrych mega zawodnik bo @hedgefundowiec to jednak pomyłka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gieldowox a Ty jesteś na Twitterze ? podaj swój @

      Usuń
    2. Jestem ale tylko komentuje czasami, nie mam czasu na wywody bo normalnie pracuje jak szary człowiek nie w branży finansowej :) co nie przeszkadza mi w inwestycjach a wręcz pomaga bo robię swoje i nie ulegam dziwnym teoriom.
      @kolopiccolo :)

      Usuń
    3. hej jakie solki z PL można brać pod uwagę na zakupy na lata?

      Usuń
  5. Ciekawe spostrzeżenia.
    Mówisz ze widzisz depresje, czy widzisz również duży wzrost bezrobocia?
    Bierzesz pod uwagę poziom depresji z 1929-1933 ?
    Moim zdaniem dolar kończy już cykl słabości, mówiąc ze czekasz na dolara po 3.6 jak widzisz później jego wzrost po wcześniejszym przełamaniu 15 letniego trendu wzrostowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak z pracą będzie, stawiam scenariusze tylko tam, gdzie mam wykresy. Co do dolara, to jeszcze mi brakuje czasowo do dołka. DX.F ze stooq tak na 96-97 by idealnie pasował, co podobnie jak USDPLN dałoby ok. 10% osłabienia. Rajd na surowcach? Jeśli dołek na USD jest już teraz, to wybicie na surowcach byłoby pułapką.

      Usuń
    2. USD odjeżdza

      Usuń
    3. W długim terminie te poziomy to okazja. Mi się jednak wydaje, że w podobnej cenie będzie jeszcze do końca lata. Dopiero we wrześniu ruszają mi waluty wg analiz.

      Usuń
  6. Witam. Ja w tej fazie rynku staram się utrzymywać podwyższoną pozycję gotówkową. Staram się łapać okazje i szybko je spieniężać żeby nie utknąć na rynku podczas ewentualnego krachu. Nadwyżki zamieniam w dolara lub euro oraz metale szlachetne Zauważyłem też, że portfel już mi nie rośnie a wręcz zaczyna się cofać. Ze spółek podkupiłem stp pod rosnące ostatnio stalówki i wzrost cen cynku. Relpol bo wydaje mi się tani, Cda dzisiaj tuż po info o dywidendzie. Na dłużej CDR pierwszy pakiet pod rekordowe wyniki w niesprzyjających warunkach gdy dolar ruszy w górę może być tutaj spory zysk. Ps. Bacznie przyglądam się sytuacji na Ukrainie myślę, że Rosją zbudowała już przewagę i za chwilę...może być groźnie. Tutaj upatruję czarnego łabędzia. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiam nad tą sytuacją z Ukrainą. Stany porzuciły sojusznika na początku roku i oczekiwana jest wielka ofensywa Rosjan. Czy to wciąganie w pułapkę, czy coś większego jest grane? Niewątpliwie ten ruch zmotywował Europę do zbrojeń i jakichś niemrawych ruchów przeciwko Chinom (mocno spóźnionych, bo już nie ma czego zbierać w przemyśle ciężkim tak nas odstawili).

      Usuń
  7. Dedku, w temacie surowców. Jakiś czas temu wspomniałeś SBSW, które wtedy wrzuciłem pod obserwację. W zeszłym tygodniu według mojej czerwonej książeczki wystąpił sygnał zakupu. Wpadł spory pakiet. Ty swój nadal trzymasz?
    Pozdrawiam, Utracjusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamknąłem 1/3 po 5.5, resztę trzymam long term. Zakładam, że odwrócenie trendu może potrwać kilka tygodni i będzie jeszcze zejście w okolice 4.7, gdzie odebrałbym pakiet.

      Mam dwa scenariusze w grze:

      1. Idzie kolejna fala inflacyjna, którą antycypuje już złoto. Wkrótce dołączy reszta surowców, w cenie będą metale, ropa, później agro. Dolar i obligacje będą słabły. To będzie przyczyna recesji w 2025 - podobnie jak było w 2021 i doprowadziło do globalnych spadków w 2022.

      2. Obecne wzrosty na surowcach to pułapka, idzie impuls deflacyjny. Będzie ucieczka do dolara i obligacji. Krzywa rentowności się odwróci, przyjdzie kryzys.

      Na razie bardziej preferuję scenariusz 1, pod niego się głównie pozycjonuję. Ale z powodu 2 nie przeszarżowuję.

      Usuń
  8. A propo obsunięcia kapitału i dobrego inwestowania warto przypomnieć rady
    Buffetta, sam jestem pod wrażeniem jakie to prawdziwe a przygodę z giełdą w zacząłem w 1995.
    https://strefainwestorow.pl/artykuly/20170804/warren-buffett-cytaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 2020 czy 2021 zrobiłem obliczenia i wyszło mi, że gdybym trzymał ETF na NASDAQ, lepiej bym wyszedł niż kombinując przez wszystkie poprzednie lata. Ale gdybym w tym czasie kupił SWIG80 czy WIG (abstrahując, że nie było na nie ETFów), to wyszedłbym dużo gorzej. Twoja strategia jest sprawdzona i skuteczna: trzymać jakość. Może jeszcze nie ufam swoim wyborom. Nie kupiłem Budimexa, bo był "drogi", zamiast niego wziąłem Mirka. Zarobiłem, ale tylko nieco ponad 100%, podczas gdy BDX zrobił w tym czasie 300%. Wyciągam wnioski, poprawiam wyniki. Ważne, że rok w rok do przodu, bez względu czy jest bessa czy hossa. Przyjdzie czas, że i będę kupował quality bez spoglądania na zmienność. Ale teraz nie mogę, za dużo wtopiłem w swoje biznesy :]

      Usuń
    2. Witam. Dedek nie można tylko zarabiać na giełdzie bo byłoby nudno. Ja miałem mercator kupiony po 12 zł i sprzedałem po 40 kilka. Czulem się wtedy jak mistrz świata. Po roku płakałem jak myślałem o tej transakcji. Pozdrawiam. Seba.

      Usuń
    3. Ja miałem merca po 8 i puściłem przed 30 :D Potem chciałem odbić sobie na XTB i utknąłem na 2 lata w konsoli. Ostatecznie jednak dobrze na spółce wyszedłem. Będą jeszcze okazje.
      Pozdro

      Usuń
    4. Pewnie, że tak okazje są zawsze mniejsze lub większe. Na jednych zarobimy więcej na innych mniej, ale ważne żeby brnąć do przodu i nie dać się wywalić z rynku. Ps. Ja ostatnio w ramach kupowania jakości, korzystając ze spadku kursu franka i calkiem sporej przeceny zakupiłem nestle i roche na koncie ikze syna. Dobre dywidendowe akcje w rozsądnej cenie na długo. Pozdrawiam. Seba

      Usuń
  9. Zgadza się Etf na nasdaq to całkiem dobry pomysł w końcu innowacje dominują przyszłość a najwięcej jest ich notowanych w USA i w ewentualnym załamaniu to właśnie chce zakupić tego Etfa po co kombinować że spółkami, można 2 opcje sprawdzić :) i zobaczyć która wygra.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Tutaj przyszłość jest wiadoma: rozkradanie majątku i oszukiwanie drobnych akcjonariuszy.' - dlaczego to napisałeś? Po 13.10.23 wszystko się zmieniło. Nie wierzysz w wybór którego dokonałeś? A może wszyscy mamy "syndrom sztokholmski". p.s sorry za politykę i sarkazm.
    p.s 2 miałem BML po 1.38 i puściłem na dnie lorekty po 3,63
    Załadowałem w pandemii polskie banki po kule, frankowe sprzedałem w okolicy wrzawy z orzeczeniami ETS , a złotowe tuż przed kryzysem Silicon Valley Bank i informacjami o tym że Warren Buffet też redukował banki. Byłem z siebie bardzo dumny....Wytrzymać zwałę i konsolidację liczoną w latach i nie wytrzymać mega hossy...Lubię twòj blog. Pozdrawiam. hd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Górnictwo padnie dopiero razem z państwem polskim. Pamiętam jeszcze jak za Buzka pod koniec lat 90-tych naród składał się na wcześniejsze emerytury dla górników i pensje za nie przychodzenie do pracy. Wielka reforma, wielkie odchodzenie od węgla. Cały ten wysiłek poszedł w piach, te same problemy ćwierć wieku później i końca nie widać.

      Z tymi bankami miałem podobnie: latami grałem na oscylatorze kupno w bessie, sprzedaż w hossie, ale ostatniego, najlepszego cyklu nie rozegrałem. Media i konsensus są naszymi wrogami, trzeba umieć patrzeć niezależnie. Dlatego mimo zawodu polską transformacją energetyczną nie przekreślam WIG ENERGIA. Jeśli wykresy pokażą siłę i będzie wsparcie fundamentalne, odrodzi się nadzieja.

      Usuń
    2. Jestem ciekawy kto kiedyś zadanie wygodne pytanie a co z innymi grupami społecznymi załóżmy że za kilka lat dosyć szybko sztuczna inteligencja zastąpi jakiś zawód to co się stanie z pewną grupą społeczną? No może informatyków nic i nikt nie będzie bronić bo sami sobie winni że to stworzyli ale pomyślcie że można zastąpić łatwo lekarzy, serio pomyślcie jak łatwo można zastąpić większość lekarzy internistów urologów gastrologów i tak dalej tam są spokojnie schematy i oni mają już programy nawet komputerowe w poradniach ze schematami sam to widziałem w jednej z największych przychodni. Nie mówię chirurgów tylko takich co fartuchem za biurkiem siedzą. Albo pracowników poczty polskiej przecież tego jest z kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tysięcy

      Usuń
    3. Im więcej automatyzacji i im więcej danych ludzie produkują, tym więcej niepotrzebnych etatów powstaje, bo wszystko to "trzeba" uregulować i kontrolować. Biurokracja zawsze wyżywi się sama sobą.

      Usuń
  11. http://pokonacgielde.blogspot.com/
    Dedek a ciekawe co się stało z Adamem taki fajny blog prowadził, inwestor z sukcesami i dużym doświadczeniem. Dla mnie mega zawodnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem u niego komentarze, ale nie przeszły. Zakładam, że nikt ich już nie zatwierdza. Przestał pisać w pandemii, mam nadzieję, że nic mu się nie stało. Też lubiłem jego spokojne, długoterminowe podejście.

      Usuń
    2. Potwierdzam gość naprawdę był spoko i miał trafne długoterminowe proroctwa poparte zapewne wieloletnią obserwacją praktyką i dostawaniem w kość wcześniej. Również wydaje mi się że coś mogło mu się stać w pandemii bo od wtedy nie pisze. Nie wiem czy to przepuścisz ale technika ichimoku przy jego blogu to przedszkole z brzeszczącymi bachorami.

      Usuń
  12. Miło poczytać o sobie po kilku latach przerwy. Dziękuję za ciepłe słowa i troskę o moje zdrowie. Żyję i mam się zupełnie dobrze - Adam, administrator bloga Fundusze - droga do bogactwa. Pozdrawiam Ciebie Dedek i wszystkich czytelników Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, przyjmuję komentarz za dobrą monetę i mamy tutaj nadzieję na kolejne wpisy :) Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Fajnie Adamie że dałeś znać że wszystko u Ciebie ok, bardzo ciekawie pisałeś na blogu mam nadzieję że będziesz kontynuował wartościowe wpisy. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. Chciałem uciąć spekulacje(cytując klasyka), że pogłoski o mojej śmierci okazały się zdecydowanie przesadzone. Pozdrawiam również.

      Usuń
    4. No tak - nie wpadliśmy na to że pan Adam miał trafne prognozy między innymi przewidział odbicie V w pandemii przez to wzbogacił się i udał się na zasłużony wypoczynek a może nawet zrobił tyle że dał sobie kompletnie spokój z giełdą :-)

      Usuń
    5. Umysły graczy potrafią wysnuć przeróżne scenariusze wobec braku jakichkolwiek nowych danych. Mnie również ucieszył Twój komentarz, lubimy w końcu dobre zakończenia (jeśli zakończyłeś bloga, bo zawsze jest szansa, że skusisz się do powrotu). Można więc przyjąć, że Adam zaprzestał pisania po postawieniu epickiej prognozy o V odbiciu, która w pełni się zrealizowała :)

      Usuń
    6. Tak się ucieszyłem że pan Adam wrócił że z tej okazji kupiłem piwo i chipsy i obejrzałem film Pogrzebany Żywcem :-)
      Dobra żartuję obejrzałem The Highwaymen (2019)

      Usuń
    7. Prawdę mówiąc poczułem się trochę jak pogrzebany za życia i dlatego dałem znać. Poza tym świetny dowcip z tym filmem.

      Usuń
    8. Do Dedek: Z tym odbiciem V to mnie rozpracowałeś, brawo. A myślałem już, że tę tajemnicę zabiorę że sobą na drugą stronę lustra...

      Usuń
  13. Witam. Co tam Panie na rynkach? Bessy gdzie nie widać na horyzoncie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To skomplikowane. Zakładam, że bessa zacznie się w tym roku, ale będzie podobna do bessy 2021-2022, czyli indeksy zamaskują głębokie rotacje między branżami. No chyba, że będzie jakieś gwałtowne ściągnięcie płynności pod ratowanie obligacji. Wtedy synchronicznie wszystko tąpnie. Na razie nie widać takich przymiarek.

      Usuń
    2. Generalnie polski rynek akcji nie jest jeszcze przegrzany. PMI dla Polski ciągle jest pod poziomem 50pkt. Napływy do funduszy akcyjnych też nie są rekordowe. Niepokoi trochę wytracenie na głównych polskich indeksach rocznej dynamiki wzrostu. To jest pierwszy sygnał ostrzegawczy(przynajmniej historycznie). Żadnej hossy nie odnotował rynek NC.,który znajduje się na poziomach z jesieni 2022. I dlatego zgadzam się z twoją prognozą, że być może w tym roku zobaczymy początek bessy.

      Usuń
  14. To że NC nie odnotował hossy to moim zdaniem objaw mądrości inwestorów, uważam że tego rynku nie powinno być w ogóle jest on nie inwestowalny, jak dla mnie to taki śmietnik (korupcji, wałków i innych przekrętów jednym słowem jeden wielki wstyd dla rynku kapitałowego w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dedek orientujesz się coś na temat dywidendy z Xtb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale zakładam, że koło 5 zł powinno wyjść.

      Usuń
  16. Witam. Patrząc po rynku amerykańskim i spadku firm technologicznych to już całkiem spora korekta. Szczególnie na nasdaq, a u nas rynek trzyma się dobrze nawet złoty nie spada w stosunku do dolara. Ja jednak profilaktycznie zmniejszyłem zaangażowanie o kolejne 5%. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje narzędzia wskazują czas do połowy maja na wykończenie struktury spadkowej przed kolejnym impulsem hossy. Na spokojnie chcę rozbudować pozycje. Przydałoby się emocjonalne sczyszczenie rynku.

      Usuń
    2. Narzędzia oparte o analogiach z przeszłości? A sprzedaj w maju?;)

      Usuń
  17. https://stooq.pl/q/?s=arm.us
    Na Nasdaq chyba obecnie takie czyszczenie ma miejsce, jednak wybór spółek w USA to nie łatwe zajęcie jak dla mnie to raczej tylko Etf wchodzi w grę, przekonałem się na szczęście na małej kasie jak to jest inwestując w ARM :) czyli pomogłem sobie w spuszczeniu małego wpierdolu:), najważniejsze wyciągać wnioski bo człowiek najlepiej uczy się na błędach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zagranicznych techow kupiłem PayPal, ale wielu się w to ładuje, więc nie sądzę, żebym przechytrzył rynek :)

      Usuń
  18. Ja z techów w usa myślę na dzisiaj o 4 firmach visa, amkor, arista networks, general dynamics. Arista weszła mi w zasięg cenowy w poniedziałek pierwszy zakup po cenie do 250 usd.

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie paypal wygląda na mega przeceniony walor. Pytanie dlaczego? Jeżeli to przereagowanie to ok, a może rynek wie lepiej? Myślę że ryzyko straty przy tych poziomach cenowych jest jednak niewielkie w stosunku do możliwego zarobku. Poważnie zastanawiam się nad zakupem.

    OdpowiedzUsuń
  20. https://10-procent-rocznie.blogspot.com/2022/06/pko-bp-informuje-kiedy-zakoncza-sie.html
    Dedek spójrz na wskaźnik PKOBP bessa jest za rogiem moim zdaniem a Ty jak sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dlatego się mocno zredukowałem z akcji na tej fali wzrostowej i częściowo zrotowałem. Mam już zupełnie inne pozycje niż na początku roku. Opisałem proces tutaj:
      https://podtworca.blogspot.com/2024/03/zoto-jako-zabezpieczenie.html
      Jak już piszę od ponad roku - w wakacje będę już w sektorach defensywnych + jeśli potwierdzą się sygnały inflacyjne w spółkach surowcowych.

      Usuń
  21. https://www.makrosfera.net/analize.aspx?v1=WIG__LOG&v2=PKOBP

    OdpowiedzUsuń
  22. Dedek trafiłeś z tą dywidendą z Xtb :)
    Gratulacje! Jakieś dalsze przemyślenia masz co do spółki, będziesz trzymał dalej, planujesz dokupienie czy sprzedaż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, na razie wolę nie pisać, bo szykuję pewien zakład i nie chcę skończyć jak Zaor, jako zakładnik swoich spekulacji. Spółka wykonała mój założony ruch, dochodząc do 60 zł. Teraz to już jest etap spekulacji: czy będzie pchana przez fundy jak CDR pod nowe story, skalowanie itd. Wtedy sky is the limit. A może roczne schłodzenie w konsolidacji? To jest etap, którego nie lubię, bo nie mam oparcia we wskaźnikach. Trzeba grać pod oczekiwania i technikę.

      Jesteśmy w fazie rynku, kiedy najczęściej się mylę. Ostatnie miesiące hossy: sygnały kupna są często fałszywe, pod wyjście kogoś grubszego. Sygnały sprzedaży pod szczytami są już często prawdziwe i następuje szybkie odcięcie. Z drugiej strony są spółki, które szykują się do przejęcia wzrostów i na nich są fałszywe sygnały sprzedaży. A w tym wszystkim moja awersja do ryzyka po skasowaniu zysków z hossy, przemieszana z fazami chciwości na euforycznych podjazdach rynku, co kończy się częstymi nabiciami (na szczęście na małych pakietach) :)

      Usuń
  23. Dzięki za przemyślenia, ja to co mam Xtb na IKE i ikze zostawię a na normalnym powoli redukuje ale na wzrostach, chłodzenie pewnie przyjdzie ale brakuje jakby tej euforii? Jeżeli to będą powolne wzrosty na strachu to wtedy zaczekam na euforie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dedek, jakie masz przemyślenia nt. potencjalnej dywidendy w JSW, czy wogóle zakładasz szanse na jej wypłatę w br? Kasa w spółce niby jest, jakieś ograniczenia pożyczek PFR chyba sie kończą w br. Niewiadoma tkwi w planach SP. No i otoczenie dla JSW obecnie raczej słabe. No i zastanawia mnie ten zrzut w okolice 30 pln.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakładam, że dywidendy nie będzie. Pieniądze spółki należą do mafii i SP, który wyciągnie działkę bokiem.

      Usuń
  25. Dedek skoro masz takie zdanie o Jsw to co Cię skusiło żeby inwestować w nią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo już dwa razy spółka została wyniesiona kilkaset procent od dołka. Zakładam, że zrobią to znowu. Ale nie usredniam w dół. Jak spadnie na 26 i będzie panika, wtedy kupię i oddam na odbiciu. Zagranica zawsze rozgrywa spekulacyjne śmieci, zobacz na energetykę. Też mają swoje 5 minut w każdej hossie.

      Usuń
  26. Energetyka nie dla mnie:), Jsw to jak ruletka nie wiadomo gdzie spadnie i do ilu wzrośnie za duże ryzyko jak dla mnie, wolę bardziej przewidywalne firmy(Xtb, PKO BP) oczywiście w odpowiedniej fazie rynku, podobno za rok indeksy będą niżej więc ostrożność wskazana
    https://10-procent-rocznie.blogspot.com/2024/04/gotowi-na-besse.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam. Ja z jsw wyszedlem na stracie, ale obserwuję. Ps co myślicie o zakupie Bogdanki? Seba

    OdpowiedzUsuń
  28. Po co mi BOGDANKA, mam Xtb i nic mi więcej nie potrzeba :)
    https://youtu.be/sCzJW2P-aA8?si=LqO_eGCVAo8uxQRA

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam. Dzięki gieldowox za poradę brzmi świetnie. Ps Bogdankę chce kupić typowo spekulacyjnie. Na okres okolo miesiąca i sprzedać z 20-30 % zyskiem pod koniec maja. Dzisiaj wziąłem pierwszy pakiet niewielki jak zwykle. Myśle ze przy tej cenie trudno bedzie tu stracić aczkolwiek wykluczyć tego nie można. Pozdrawiam. Seba

    OdpowiedzUsuń
  30. Ogólnie to nie widzę na ten moment lepszej firmy niż Xtb na dłuższy termin, przynajmniej do momentu wejścia do WIG20, jest szansa że kurs niebawem przyspieszy wchodząc w hiperbole ale dla mnie liczy się kurs w momencie wejścia do wigu 20 a ten na pewno będzie wyższy niż obecnie, oczywiście po drodze mogą się zdarzyć wyboje czyli jakieś większe spadki ale na tym polega inwestowanie(cierpliwość to klucz) pod tym względem polecam się przyjrzeć wykresom: Lpp, Dino, Kruka, Cdra, Kęty czy Budimexa przed wejściem do W20. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dedek w poniedziałek po sesji Xtb publikuje wyniki.Jakie obstawiasz? I jaką reakcje przewidujesz, ja osobiście nastawiam się na dokupienie w razie jakieś paniki a w razie efori może lekko zredukuje, ale wydaje mi się że żadnej emocjonalnej reakcji nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem. W krótkim terminie nie jestem w stanie nic prognozować, szczególnie na tej spółce.

      Usuń
  32. https://www.bankier.pl/amp/wiadomosc/KNF-zlozyla-zawiadomienie-o-podejrzeniu-manipulacji-w-obrocie-akcjami-Satis-Group-8736852
    Większość to firmy ze śmietnika New connect, czyli po co to komu:)

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca