piątek, 22 stycznia 2010

Oczko sie urwało temu misiu

Czyli dziennik transakcji i prognoza na przyszły tydzień.

Po pierwsze wyszliśmy (chyba) wreszcie z konsoli. I to w kierunku południowym, czyli wszyscy, którzy jak ja siedzieli tyle czasu bez akcji, mogą sobie z ulgą przyznać rację (do czasu zdobycia przez WIG kolejnego szczytu ;)

Transakcje: w poniedziałek sprzedałem ostatni certyfikat na spadki ropy i była to jedna z głupszych moich decyzji. Tak sobie ubzdurałem, że ropa odbije jeszcze w górę, że pozbyłem się zyskujących papierów. Dziś odkupiłem 3 certy po 303zł (wcześniej miałem 4 po 276 :] ) i będę dobierał bez względu czy pójdzie jeszcze odbicie w górę. Ropa wybiła dołem z klina, który prezentowałem tydzień temu i być może realizuje się scenariusz czerwony:


Zagrożeniem są niskie RSI i STS, ale tak to zazwyczaj jest podczas zmiany trendu.



W tygodniu spekulowałem trochę na WDM, który wspinał się na górę klina:


Walor poszedł jak w zegarku na 0.77, a ja tradycyjnie sprzedałem przy pierwszym przystanku na 0.73, żeby pod koniec dnia zobaczyć 0.77 :)

Podobnie zagrałem z Makolabem, którego też wyrzuciłem 10% przed maksem, ale jak to się mówi, lepszy wróbel w garści..

Dobrałem 60 RCWHTAOPEN (pszenica), które technicznie wcale mi się nie podobają:



(po szczycie w 96-stym pszenica potrzebowała aż 6 lat do wzrostów), ale mroźna zima może przynieść niespodzianki w rolnictwie. Dołek bliżej niż szczyt, więc długoterminowo raczej nie stracę.

Dziś zagrałem S na FPKN (+68zł netto) i FPKO (+1 zł netto :) . Pozycji nie zostawiłem, bo S&P500 może wykonać nawrotkę do wybitego dołem trójkąta:


Przyszły tydzień przyniesie moim skromnym zdaniem nawrotkę do wyłamanych linii trendu i potem kontynuację spadków. Wielu komentatorów na blogach pisze, że to pułapka przed ostatnim rajdem na północ - to mi właśnie pasuje do początku spadków. Tyle na nie czekaliśmy, że teraz mało kto wierzy, że już się zaczęły na dobre :)

WIG20:


Energicznie wyłamany trend wzrostowy od lutego, zostaje jeszcze ważne wsparcie klina.

WIG20USD w kanale bessy, czy SMA100 ponownie powstrzyma spadki? :


W razie nawrotki indeksów WIG20USD zatrzyma się zapewne na oporze linii bessy. Bardzo ważna walka toczy się na USDPLN, który mógł przełamać trend.

Jeśli będzie nawrotka, to wykorzystam ją do otwierania krótkich. Jeśli nawrotki nie będzie a spadki będą kontynuowane, będę grał DT na krótko, żeby na dłużej zapakować się podczas korekty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca