czwartek, 10 czerwca 2010

Dziennik transakcji 2w06.2010, Nadal nad przepaścią

W tygodniu odkupiłem akcje spółek energetycznych licząc na falę C korekty spadków. Zamiast tego była prawie płaska konsola, więc pograłem trochę DT, ale dzisiaj mocno zredukowałem pozycje, bo wyjeżdżam i nie chcę ryzykować. Tydzień praktycznie neutralny dla portfela.

Dziś przeglądając wykres pary USDJPY natrafiłem na kolejną analogię do krachu z września 2008 roku. Poprzednio prezentowałem zbliżone zachowanie WIG20USD. Popatrzmy na dolar-jena na wykresie dziennym:


SMA50 przebija od dołu SMA200, wykres robi powrót pod SMA200 i zawraca, ale nie przebija SMA50. Podobne zachowanie na MACD. Sytuacja globalna wydaje się jeszcze trudniejsza niż w 2008 roku, wtedy padały banki, dziś już państwa.

Aby poszerzyć perspektywę przeszedłem na wykres miesięczny:


Zasięg wybicia z wielkiego trójkąta nie mieści się nawet na obszarze wykresu. Nawrotka wykonana, czas na rzeź?

EURUSD również przygotowany już do spadków:


Nawrotka z wybitego dołem trójkąta wykonana.

Intuicyjnie nie wierzę w ten krachowy scenariusz, na rynku widać coraz więcej okazji. Być może EURUSD zrobił fałszywe wybicie, zaneguje je i przyspieszy w górę. Jednak na razie sygnał jest pro-spadkowy i nie ryzykuję kupowania akcji. Jeśli zostanie zanegowany, świetnych okazji będzie zdecydowanie mniej, ale ryzyko masakry portfela także się zmniejszy.

Na koniec pszenica, która gościła nie raz w portfelu w postaci certyfikatów RCWHTAOPEN. Sądziłem, że dołki z zeszłego roku nie zostaną już pogłębione i czeka nas roczna konsolidacja. Tymczasem suprise - spadamy:


Czerwiec wyznacza statystycznie dołek na cenach pszenicy, dlatego będę polował na certyfikaty w atrakcyjnych cenach. Atrakcyjne tzn. poniżej 11zł:


Trochę rozczarowuje Tepsa, liczyłem na podjazd chociaż do 16zł przed dywidendą. 

Kończę zatem ten nudny (na giełdach) tydzień i zajmuję się głównie swoim biznesem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca