poniedziałek, 30 maja 2011

Energetyka kończy rajd?

Równo rok temu polecałem kupno spółek energetycznych ( http://podtworca.blogspot.com/2010/05/gimme-more-energy-ostatni-rajd-recovery.html ) w postaci PGE i PGN. Sam kupiłem akcje tych spółek, namówiłem też rodzinę do kupna, zakładając że nawet bessa nie będzie dla nich zbyt ciężka z racji ówczesnego niedoszacowania, stabilnych wyników i dywidend.

Jak widać trafiłem w dołek niemal idealnie, gorzej było z wyjściem - tradycyjnie zadowoliło mnie kilkanaście % zysku i później strach było wrócić na pokład. Większość ruchu tradycyjnie mnie ominęła. Wróciłem dopiero dzisiaj, tym razem na FPGN i to z pozycją krótką :) Może znowu wyłapałem ekstremum?


Jak znam życie, to spółka szybko zleci poniżej 4zł, zatem 10% do wyrwania dla misia. Mnie zadowoli 5%, czyli ok. 20 groszy na kontrakcie (200zł/kontrakt). No spróbuję wytrwać do 4.16.

A może kurs jednak poleci do góry? Przecież hossa, wig20 3000, dywidenda, trend is your friend i w ogóle. Jak kto lubi, ja wolałem kupować PGN po 3.3 i choć nie zajechałem z nim daleko, przy złotówce wyżej, RSI>80 i teście fibo61.8 skracam. Nie chcę być chojrak, nie upieram się, że kurs nie pobije jeszcze szczytów, ale kiedyś musi nadejść korekta, a moje narzędzia mówią, że teraz jest najlepsza okazja na szybki zarobek. Zobaczymy jeszcze jak zakończy się sesja, jeśli poniżej 4.41, to mamy dodatkowy niedźwiedzi sygnał w postaci świecy doji.

Zajrzyjmy jeszcze na drugiego bohatera zeszłorocznej prognozy (PGE):



Tutaj bałbym się skracać. Fibo76.4 pobite, szykuje się test przełamanej linii kanału wzrostowego, RSI bez fajerwerków. Nie widzę mocnych sygnałów dla żadnego kierunku, dlatego do tej wody nie wchodzę.

Powrócę jeszcze do zeszłorocznej prognozy - jak widać nie był to wcale ostatni rajd recovery, ten prawdziwy rajd na energetyce zaczął się wiele miesięcy później. Było uklepywanie dna, potem gigantyczny dodruk QE2, którego nikt w tamtych czasach nie przewidywał. Do fundamentów trzeba mieć dużą wiedzę i doświadczenie, przeżyć kilka cykli giełdowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca