piątek, 27 listopada 2009

And the beat goes on

Dzisiejsze bardzo niskie otwarcie wielu graczy wykorzystało do kupna akcji. Przeglądam komentarze na blogach i widzę, że dla wielu korekta już się skończyła i czas na nowe szczyty.

Ja gram na dalsze spadki, na razie krótkoterminowo, ale myślę że zaczęła się już poważniejsza korekta. Po półtora miesięcznej konsolidacji przy 38.2% zniesienia spadków, ropa crude wybiła dołem:





Pisałem już wcześniej, że kupiłem trochę certyfikatów na spadki, ale pozycja była mała, gdyż obawiałem się wyjścia górą i ruchu na 50% zniesienia przy ok. 85$. Po dzisiejszym wyraźnym wybiciu dołem odczekałem na korektę spadków i dobrałem certyfikaty.

Kiedy je sprzedam? Zakładając kontynuację spadków pewnie w przyszłym tygodniu, kiedy (jeśli) złoty osiągnie górne ograniczenie kanału:



Sygnał może być jak to często bywa fałszywy, ale coraz więcej wykresów, z których wiele powstało jeszcze w wakacje, pokazuje spadki. Np. PKO:



Strzałką zaznaczyłem podobny wykres na samym szczycie hossy, również STS i RSI wyglądały podobnie. Kolejny często pojawiający się tu indeks SWIG80:



Wyraźne wybicie dołem z kanału i trójkąta.

Na kontrakty jestem już przygotowany, Sidoma na XTB całkiem sprawnie chodzi na Linuksie, prowizja za kontrakt na akcje 33% niższa niż u konkurencji, więc czekam teraz na potwierdzenie zmiany trendu (lower low) i korektę (lower high), na której otworzę krótkie.

A jeśli sygnały fałszywe i wracamy do wzrostów, zdążę coś wybrać w przyszłym tygodniu.

3 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że podobają mi się Twoje wpisy (sposób wyrażania) oraz sama technika gry.

    Ja swoją drogą NOLa (BOŚ) odpaliłem pod Linuksem kiedyś.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ech
    a ja dzis sie obawialem spadkow i pchnalem wdm z samego rana
    takze wlasciwie jestem bez akcji.
    a jak przez 3 dni mialem klopoty z netem to sie nic nie dzialo :)
    fajnie sprawdzilo ci sie abm i ambra
    a tutaj fajny link :
    http://www.forexpros.pl/charts/wykresy-indeksy-na-%C5%BCywo

    OdpowiedzUsuń
  3. @Anonimowy

    Mi sie wlasnie tego NOLa nie udalo uruchomic. Ogolnie to byl najlepszy system, na jakim wykonywalem transakcje, ale na moje potrzeby wystarczy Sidoma. Do 1200 zl jest 3zl prowizji, podczas gdy w emaklerze tylko do 769.23, a bossa bierze 5zl. Na razie na wieksze kwoty niz 2-3k/pakiet moja psychika nie jest przygotowana :)

    @luk
    WDM dobralem na poprzedniej podbitce a wczoraj zredukowalem, wiec przy 0.67 jestem dopiero na zerze :) Przy tym papierze gram bez stresu, spolka przyszlosciowa, w razie spadkow redukuje a jesli bedzie znacznie nizej (a tu jak tapnie to jakies 50% ale rosnie tez po 50-100% na ruchu) dokupuje.

    AMB i ABM faktycznie jak po sznurku - jak bedziesz mial jakies ciekawe spolki, pisz na shoucie, bedziemy sie zastanawiali czy i kiedy warto wejsc. Na razie siedze tylko na WDM i RCSCRAOPEN, przeciwstawne kierunki, ale oba z szansa na jeszcze kilka %.

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca