poniedziałek, 9 listopada 2009

Analiza porównawcza SP500 listopad

W wakacje zachłysnąłem się porównywaniem kształtów wykresów i nawklejałem różne prognozy. Potem zarzuciłem programik, bo jak każde narzędzie, pokazywał sparametryzowane wycinki, ale opracowanie odpowiedzi należało już do mnie.

W piątek wieczorem z ciekawości wypróbowałem jedną funkcję, która przeszukuje wszystkie wykresy i dostałem dziwną odpowiedź. Wiele spółek szykuje się do wyskoku. Większości nie znałem, lub miały tragicznie niską płynność, ale utkwił mi Impexmetal. Dzisiaj rano bujał się w okolicy 2.50, gdy nagle gwałtownie strzelił na 2.60 . Przy okazji byłem zły na sytuację, która nie pozwoliła mi rano kupić okazyjnie Tepsy (pokazywałem wykres, dlaczego spodziewam się odreagowania), więc kupiłem IPX. Na razie wygląda obiecująco, na minusie już raczej nie wyjdę.



W zeszłym tygodniu napisałem na blogu Wojtka Białka, co znajduje mój program do analizy indeksów. Wklejam tutaj wynik dla S&P500:






Dzisiaj na rok 75-ty powołał się we wpisie Paweł Szczepanik, widać też pewną zależność, którą pokazuję od kilku miesięcy. Większość indeksów dobiła już do linii bessy na wykresie logarytmicznym i niektóre wybiły górą (BUX), inne odbiły w dół (NIKKEI), a wiele w ogóle do niej nie dotarło (WIG, S&P500, DAX):



Zauważmy, że podobnie było w 75-tym - silna korekta zaczęła się dopiero pod linią bessy. Gdyby sytuacja się powtórzyła, możemy zobaczyć wkrótce ok. 1120, gdzie przebiega linia bessy i 50% zniesienia spadków. Na WIG widzielibyśmy w tym wypadku 45000!

Jak dla mnie to za mały ruch, żeby ryzykować chociaż połowę portfela, ale będę słuchał sygnałów programu i AT, bo mogą wpaść okazje takie dzisiejszy IPX.

Aktualizacja

W przypadku wzrostów, przypominam wykres, który zamieściłem pod koniec października.

Aktualizacja nr 2

Doklejam dwa (już bardzo odległe od pierwowzoru, normalnie nie biorę takich pod uwagę) kolejne podobne wykresy:


i


2 komentarze:

  1. Fajnie ,że znow wróciłeś do porównywania wykresów.
    Sam napisałeś program czy jest ogólnodostępny? W jaki sposób importujesz do niego dane?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Sam go napisalem, ale prosty jest. Mam pare nowych pomyslow, jak skoncze projekty biznesowe, popracuje nad zwiekszeniem funkcjonalnosci. Dane biore z roznych serwisow i pisze konwertery, najczesciej ze stooq.pl .

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca