środa, 7 stycznia 2009

Plany na nowy rok

Nowy rok, stare plany. Chcę podążać szlakiem, który wytyczyłem sobie 3 lata temu, tzn. budowa niezależnego wydawnictwa. Poprzednia próba zakończyła się niepowodzeniem finansowym, natomiast nauka wyciągnięta z przedsięwzięcia - bezcenna.

Istniejące źródła przychodów:
1. Zlecenia na gry.
2. Sprzedaż licencji.

Planowane przychody dodatkowe:
1. Sprzedaż przez stronę firmy własnych programów w formie Pay&Download.
Ten tryb to dla mnie zagadka, dostałem kilka maili, gdzie ludzie prosili o możliwość zakupu programu. Ponieważ skończył się nakład, odpisałem, że mogę jedynie udostępnić link za niższą opłatą - i wszyscy chętnie się zgodzili. Ciekawe czy będą regularne zlecenia, jeśli wstawię na stronę ofertę.

2. Otrzymałem propozycję pisania artykułów specjalistycznych - chętnie skorzystam.

3. Książeczki dla dzieci (wykorzystanie grafik powstałych do programów edukacyjnych).
Nasze grafiki są ręcznie rysowane, potem skanowane i kolorowane na komputerze. Ponieważ moja córcia uwielbia małe książeczki dla dzieci, zacząłem się rozglądać w tym segmencie rynku. Niedługo wykonamy pierwszą testową książeczkę i roześlemy po wydawnictwach. W porównaniu z grą komputerową, taka książeczka wymaga kilkaset razy mniej nakładu pracy.

4. Sprzedaż własnych programów na CD przez stronę i tylko tym hurtowniom/sklepom, które płacą z góry.
W naszym głupim państwie sprzedaż programów na CD wymaga zainstalowania kasy fiskalnej, więc co jakiś czas muszę odmawiać klientom sprzedaży (wkońcu zacząłem proponować ściągnięcie
linka). Miałem też dużą nieprzyjemność, kiedy poczta zgubiła/ukradła przesyłkę a klient wyżywał się na mnie przez telefon. Dodać do tego awersję innych firm do wywiązywania się z płatności wobec małych kontrahentów i mamy pełen obraz sytuacji.

Nie mam czasu na sprzedaż detaliczną, bieganie po pocztach, pakowanie, magazynowanie, kontakty z klientami, drukarniami, tłoczniami etc. Wiem jednak, że jeśli sam nie zacznę sprzedawać swoich programów, to będę tylko wyrobnikiem, na którym pieniądze robią pośrednicy. Jeden z moich przyjaciół chce sie zająć rozkręcaniem handlu. Ruszymy koło połowy roku.

Wszystkie punkty z drugiej listy wykonam w tym roku. W grudniu 2009 przyjdzie czas rozliczeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca