czwartek, 23 lipca 2009

"Lokata" TPSA

Na forum bankiera w sekcji TPSA rozpaczliwe posty i brak wiary w spółkę. Kurs nie podniósł się od odcięcia dywidendy i każdy większy wzrost zbijany jest na fixie.

Pisałem już wcześniej, że kupiłem 220 akcji TPSA pod dywidendę jako lokatę 8.5%, więc nie sprawdzam nawet jej notowań. Jednak ostatnio porobiłem analizy w programie ISPAG, który w różnych wariantach pojawia się na serwisach finansowych i zobaczyłem rzeczy, których nie pokazuje AT na stooq.pl .

Wykresy na stooqu są skorygowane o splity, dywidendy i prawa poboru, tymczasem ISPAG na gazeta.pl zawiera tylko ceny otwarcia, min, max i zamknięcia. W takim ujęciu wykres TPSA wygląda trochę czytelniej:



Jak widać walor znajduje się w wieloletnim kanale spadkowym od szczytu z czasu bańki dotcomów (podobne zachowanie zobaczymy na Agorze). Ale jak popatrzymy na górne ograniczenie kanału, to możliwy jest ruch nawet do 22 zł a całkiem prawdopodobny w bliższej przyszłości do 19 zł. Wcześniej planowałem wywalić papier jak tylko osiągnie moją cenę 17.50, ale może doczekam się również zysku ponad dywidendę.

2 komentarze:

  1. Nie jesteś osamotniony w trzymaniu tepslokaty :) Miejmy nadzieję, że Twoje przypuszczenia się sprawdzą. A te 20 zł na walorze brzmią dziś wręcz niewiarygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to "tylko" 26% w górę, przeciętny bankrut robi tyle w 2 dni ;)

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca