środa, 12 sierpnia 2020

XTB - co dalej?

 Pozycja na XTB była bardzo duża w moim portfelu. Przed ogłoszeniem wyników za 2 kwartał urosła z ok. 7% do 20% portfela. Przy mojej strategii zakładającej zajmowanie setek drobnych zakładów z rynkiem była to zdecydowanie zbyt wysoka pozycja. Wydawało mi się jednak, że ustrzeliłem wyjątkową okazję z niskim ryzykiem - i tak było do ogłoszenia wyników. Zaślepiła mnie ta pewność, bo niemal na lokalnym szczycie wyprzedałem inne papiery typu ML System, Aquatech, Grodno i wiele innych newconnectów, a XTB po prawie 30 zł mi nie wystarczał - chciałem trzymać do 50 zł. 

Potem wiemy co się stało - paniczna wyprzedaż. Musiałem zredukować pozycję (zysk z ponad 200% spadł na 120%), żeby zejść do rozsądnej wielkości. Mimo to nadal spółka waży najwięcej w portfelu. Zakładam nawet powiększenie pozycji, ale nie będę się spieszył - myślę, że do wstępnych wyników za 3 kwartał kurs będzie się konsolidować blisko obecnych poziomów. Niech kapitał pracuje gdzie indziej, a jak trend wzrostowy wróci, to się znowu podłączę. A jeśli wzrosty wrócą szybciej, niż zakładam, trudno - najwyżej zarobię mniej ;)

Jest jeszcze wariant spadkowy - kurs może np. osunąć się na fibo61.8 (ok. 13.40) - wtedy odbieram cały zredukowany pakiet. A niżej? Na razie nie biorę tego pod uwagę - cała hossa i fundamenty spółki musiałyby zostać zanegowane. Jest takie ryzyko, ale nie mam przesłanek, żeby je obecnie wyceniać.

Do analizy technicznej tym razem użyję klasycznego kanału oraz okienko Darvasa, które dobrze się sprawdza na spółkach w silnym trendzie wzrostowym:



16 komentarzy:

  1. U mnie podobnie, pozycja z około 10 % portfela urosła przed wynikami do około 30 %. Super, że sprzedałem po 28 z zyskiem ponad 200 %. Słabo, że chciwość zwyciężyła i odkupowałem ze średnią 23 przed i po wynikach. Mam podobny punkt widzenia i mam zamiar zwiększać pozycję. P.S. Też miałem ML System i Grodno, także sprzedałem w okolicach szczytów.:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękną ktoś w ostatnich miesiącach akumulację zrobił na Eurocash. Wyjścia nie było, też dokupiłem na long term. Dodatkowo Dividend yield może być ciekawy. A wig - chemia (głównie ATT i Zap) dalej wyciska niecierpliwych. Zadziwia mnie to, że są chętni, by po takich cenach oddawać takie Azoty. To jest wbrew głównym zasadom inwestycyjnym. Ja reprezentuję starą szkołę inwestowania, kupić tanio, drogo sprzedać, ale może to ja się mylę, kto wie, czasy są inne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesuje mnie Eur, ale nie umiem go poprawnie wycenić. Zawsze odstrasza mnie ten rating D w stockwatch, choć wiem, że do tego typu sieci tak jak do banków nie powinno się stosować wskaźników opartych o zadłużenie.
      Co do chemii, to to jest jakiś kosmos i jak ktoś mi mówi, że na akcjach jest bańka, to nie wie co mówi. Równie dobrze Azoty mogłyby po 100 zł chodzić i nie byłyby fundamentalnie drogie. Rynek to zwykła moda, dlatego mam szeroką ekspozycję, bo nigdy nie znasz dnia, ani godziny, kiedy na daną branżę przyjdzie ssanie.

      Usuń
  3. Od zawsze rynek to zwykła moda kiedyś banki internety deweloperka gameing covid fotowoltaika zawsze coś trzeba tylko być czujnym nawet taki biomed Lubin opluwany potrafił dać zrobić krocie a obroty kosmos więc i łatwość wyjścia jest niezła nie wiem czy warto kupować szeroko duże grono spółek może lepiej wyszukiwać liderów jak mercator biomed czy xtb kupione i sprzedane w odpowiednim czasie przynoszą satysfakcję dedek ja na twoim miejscu bym się cieszył z takiego zysku na xtb zawsze zysk skasowany to nie to samo co jeszcze wirtualny a chciwość raz popłaca a raz nie każdy sam indywidualnie musi ustalić swoje preferencje zawsze lepszy zysk niż strata a nigdy pewności nie ma co dalej z kursem bo na giełdzie nic nie jest pewne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta hossa pokazała mi, że należy modyfikować strategię pod koncentrację na liderach i spółkach w trendach. Szczególnie widzę to na amerykańskich akcjach i etfach, gdzie na kilkadziesiąt pozycji 2 etfy robią cały zysk: solar i clean energy. Pozostałe też kiedyś zarobią, ale po co tyle czekać.

      Usuń
    2. Witam Dedek , mógł byś się podzielić które spółki amerykańskie są w Twoim zainteresowaniu .Pozdrawiam

      Usuń
    3. Witaj Grzegorz. Obecnie nie śledzę giełdy amerykańskiej, licząc na lepsze okazje w Polsce. Mam portfel akcji USA oparty w dużej mierze o bloga Value Stock Geek, ale wynik z nich jest bardzo słaby (jakieś -25%). Podobnie jest z ETFami - prawie wszystkie na lekkim minusie, poza dwoma, które robią cały zysk: solar i clean energy. Liczę, że z czasem te portfele przyniosą lepsze zyski, ale migrację kapitałową przerwałem ze względu na dobre zachowanie małych spółek w Polsce.

      Usuń
  4. A tymczasem Dino jak wino forever young:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do XTB to kupiłem dopiero na korekcie po 18 zł mam zamiar sprzedać w okolicy 21 ,22,23 i ponownie odebrać jak cena spadnie .
    Jak przeczytałem w wcześniejszych twoich wpisach odnośnie banków liczysz raczej na dalsze spadki niż wzrosty z tych poziomów .
    Kusi mnie trochę tani alior i ing ale może być taniej jak piszesz , na razie się przyglądam z boku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banki są w strefie, w której nie potrafię znaleźć technicznych oznak ruchu w żadną ze stron. Trzymam PKO, PEO i mały pakiet ALR jako reprezentantów branży, ale na razie nie zakładam, żeby tu coś szybko zarobił. Indeks Wig_banki jest bardzo nisko i to jedyny argument pro-wzrostowy. W sumie to dokupię jeszcze Mbank.

      Jedyny argument za zakupami banków teraz, to odreagowanie bardzo silnych spadków, bo pozwy frankowe i recesja są już w cenach. Jak MBK wróci na 300 zł to będzie prawie 50% zysku, a nadal będzie to poniżej cen z kilku lat, więc pewnie dopiero na tym poziomie zacznie się jakaś konsolidacja, a sam powrót może być szybki.

      Usuń
  6. Cześć dedek widziałeś rajd airway było nawet 120% na sesji wiem że to reakcja na wejście do USA jak oceniasz perspektywy walorka? Dino na nowym maxie czyli forever young:) stalprodukt najwyższy kurs w tym roku a KGHM jak to kopalnia ostatnio nawet Bufetowy się zainteresował gmeraniem w ziemi :). Proszę więc o komentarz eksperta czyli Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Airway mi system nawet na dziś przed sesją zasugerował do kupna, ale po pierwsze za późno, po drugie i tak bym nie kupił, bo nie umiem analizować tej branży.

      Stp - cieszy mnie, dobierałem taniej, mam też stf, cog, alu, pgo i pewnie coś jeszcze, ale to lider najlepiej rośnie.

      KGHM - chciałbym kupić, może jak ruszy korekta w USA, bo pewnie niedługo (wrzesień?) trochę powinno tapnac.

      Mój nowy czarny koń to pragma go i pragma inkaso. będzie mocna dywidenda 20% (moje wejście niżej, więc jeszcze większa) i wielka umowa z Allegro na kilka lat. Liczę że rozegrają te spółki pod historyczne IPO.

      Usuń
  7. Chodziło oczywiście o air medix:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Airway dalej w natarciu Dino na nowych maxach i Pragmafa również ale obrót mizerny na niej trochę spółdzielniany więc wiarygodność póki co słaba ale jak rośnie to nie ma co narzekać ale czyjnosć wskazana

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Podrzucę 2 spółeczki do oceny Wasco i Pozbud. Nisko wyceniane, Wasco co dziennie info o nowych kontraktach, pozbud duży kontrakt z pkp na kilka lat i ekspozycja na budowlankę którą mocno wzrosła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca