niedziela, 6 czerwca 2010

Lokata TPSA rok później

Rok temu kupiłem akcje TPSA po ok. 17.60 pod dywidendę 1.50 zł. Po kilku miesiącach od odcięcia sprzedałem akcje w cenie kupna i zakończyłem inwestycję z zyskiem ok. 8.5% brutto. W tym roku powtarzam manewr, dywidenda jest taka sama (1.50), ale akcje mam po 15.46, więc stopa dywidendy wynosi ok. 9.7% .

Odkurzyłem stary wykres tygodniowy telekomu i ciekawa rzecz - znowu walka o utrzymanie linii trendu wzrostowego:


Niestety na stooqu odcięcie dywidendy od kursu powoduje odcięcie kwoty od danych historycznych i często wykresy płatają psikusa. Tak miałem ostatnio z Eneą - na stooq wybicie trendu spadkowego:


A na ISPAGu z gazety wykres już znowu pod kreską:


Ostatecznie zamknąłem pozycję na ENA, zobaczę który typ wykresu respektują inwestorzy ;)

Więcej o TPS mówi mi tygodniowy wykres kontraktów FTPS:


Wykonany zasięg spadków wielkiego trójkąta i zniesienie 76.4% wzrostów od historycznego dołka. Zbliża się walka o utrzymanie na wsparciu lub przebicie kanału spadkowego. Miejsca na długą konsolidację już nie ma!

Mamy drugą ciekawą sytuację - Europa przypomina beczkę prochu, duże spadki znowu są realne a Tepsa wypłaci wysoką dywidendę i nie grozi jej jakiś gwałtowne załamanie płynności. Nie widzę powodów, żeby kurs utrzymał się na powierzchni w przypadku panicznej wyprzedaży na rynkach akcyjnych.

Z drugiej strony TPS nie przebywał jakoś strasznie długo poniżej 14zł, więc można założyć, że zleci na te 10zł i pokisi się tam pare miesięcy, ale w ciągu roku 15.50 powinno być osiągalne, a taka cena gwarantuje wyjście z dywidendą na czysto. Zysk ok. 10% brutto daje 2 razy więcej niż obecne lokaty. Owszem - lepiej byłoby kupić po 10zł i sprzedać 50% drożej, ale czy i do ilu spadnie nie wiem, a ile wyciągne z dywidendy już określić mogę. Optymalnie byłoby zamknąć pozycję w ciągu pół roku od daty zakupu pierwszego pakietu.

Jest jeszcze szansa na pokonanie trendu spadkowego i np. 19zł w ciągu kilku tygodni. Nie wierzę w taki wariant i nie znam nikogo, kto by go brał na poważnie - może to też jakiś znak? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W ramach eksperymentu wyłączam moderację komentarzy.

Zasady komentowania:
- żadnego spamu i reklam (także linków do serwisów w nazwie użytkownika),
- komentarze obraźliwe będą usuwane,
- proszę o zachowanie kultury i brak kłótni; różnice zdań należy wyrażać poprzez dyskusję wspartą argumentami.

Podtwórca